dc.contributor.advisor | Çakır, Gülcan | |
dc.contributor.author | Daşdemir, Emre | |
dc.date.accessioned | 2023-06-13T11:33:57Z | |
dc.date.available | 2023-06-13T11:33:57Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27185 | |
dc.description.abstract | Bu tez ''günümüz almanca derslerinde fonetiğin anlam ve önemi" konusunu ele almaktadır. İlk olarak almanca dersini etkileyen bir çok faktör vardır ve fonetik bunlardan biridir. Bir dili tam anlamı ile öğrenebilmek için o dil temelden öğrenilmelidir. Bütün faktörler büyük bir role sahip olabilirler. İletişimde sadece ne söylendiği değil aynı zamanda nasıl söylendiği de önemlidir bundan dolayı öncelikle en başta gerekli bilgilere sahip olunması gerekmektedir. Türk ve alman dillerinin benzerlikleri veya farklılıkları bu tezde özellikle fonetik açısından incelenecektir. Türk ve Alman dillerinin fonetik kuralları ve öğrencilerin en başta potansiyel olarak yaptıkları hatalar da aynı zamanda bu tezin konusudur. Son olarak bu tezde Alman ve Türk dillerinin bir karşılaştırması söz konusudur. Türkçe eklemeli diller grubundanır Almanca ise çekimli diller grubundandır bu yüzden Türk öğrenciler almanca öğrenirken doğal olarak bazı hatalar yaparlar. Bu hatalar örnek cümleler ile bu çalışmada gösterilecektir. Dillerin şekilleri ve yapısı burada en önemli rolu oynuyorlar. | en_US |
dc.language.iso | deu | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fonetik | en_US |
dc.subject | Fonoloji | en_US |
dc.subject | Almanca | en_US |
dc.title | Die bedeutung der phonetik im heutigen DaF-Unterricht | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |