dc.contributor.advisor | Akdeniz, Ayşe Özlem | |
dc.contributor.author | Güler, Gülfem | |
dc.date.accessioned | 2023-07-17T06:06:19Z | |
dc.date.available | 2023-07-17T06:06:19Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27229 | |
dc.description.abstract | Norveç Ulusal Müzik Okulunun en önemli temsilcisi olan Edvard Grieg, eserlerinde Slatter ritmi, Springar dans havası, Hardenger kemanı gibi folklorik zenginlikleri kullanarak Norveç Halk Müziğinin dünya tarafından tanınmasında büyük rol oynamış; bununla birlikte, armonik ve formal anlamda sahip olduğu yenilikçi tutum ile Debussy, Ravel gibi önemli empresyonist bestecileri derinden etkilemiştir. Aynı zamanda başarılı bir piyanist olması ile de ünlü olan besteci, Avrupa'da verdiği konserler aracılığıyla eserlerini tüm müzik dünyasına tanıtarak yaşadığı dönemde oldukça popüler olma şansına sahip olmuştur. 1867 yılında yazmış olduğu Sol Majör tonundaki Op.13 No.2 Keman-Piyano Sonatı, Grieg'in en popüler eserlerinden biri olmakla beraber barındırdığı folklorik ögeler ile Norveç Halk Müziğinin sanat müziği ile harmanlanmasının en başarılı örneklerinden biridir. Bu çalışmada Edvard Grieg'in hayatı, sanat anlayışı ve stilistik özellikleri genel hatlarıyla ele alınmış ve Op.13 No.2 Keman-Piyano Sonatı keman teknikleri ve yorumlama yöntemleri bakımından incelenerek teknik ve müzikal zorluklar belirlenmiştir. Ayrıca icracıya yönelik çalışma önerileri sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Keman | en_US |
dc.subject | Grieg | en_US |
dc.subject | Norveç Ulusal Okulu | en_US |
dc.title | Edvard Grieg'in hayatı ve Op.13 No.2 keman-piyano sonatının keman partisinin incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |