dc.contributor.author | Salar, Hurşit Cem | |
dc.contributor.author | Özçınar, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Kara, Cüneyt Orhan | |
dc.contributor.author | Vatansever, İlker | |
dc.contributor.author | Kısaç, İbrahim | |
dc.contributor.author | Kutluhan, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2023-09-14T06:49:08Z | |
dc.date.available | 2023-09-14T06:49:08Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Salar, H, C, Özçınar, H, :Kara, C, O, Vatansever, İ, Kısaç, İ, Kutluhan, A.. (2023). Pandemi deneyimi sonrasında, öğretim elemanlarının eğitimde dijital dönüşüme ilişkin görüşleri: Pamukkale Üniversitesi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 9 (1), 1-22. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27346 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin hayatın tüm alanlarında sağladığı olanaklar, eğitim dünyasında da kendine yer bulmuştur. Pamukkale Üniversitesi’nde diğer üniversitelerde olduğu gibi dijital ortam ve platformlar pandemi öncesinde kullanılagelmiştir. Bununla birlikte, pandeminin derslerin bir süre tamamen uzaktan verilmesine neden olması nedeniyle eğitimde dijital dönüşüm ihtiyacı beklenmedik şekilde üst seviyelere çıkmıştır. Bu çalışmada eğitimde dijital dönüşüm kapsamında Pamukkale Üniversitesi öğretim elemanlarının eğitimde dijital dönüşüm algıları, üniversitenin yazılım-donanım ve İnternet altyapısı, destek hizmetleri konusundaki yeterlilikleri ile öğretim elemanlarının dijital eğitim-öğretime ilişkin kuramsal ve teknik yeterlilik algıları nitel ve nicel veriler toplanarak analiz edilmiştir. Araştırmaya toplam 329 öğretim elemanı katılmıştır. Veriler çevrimiçi olarak anketler yoluyla toplanmıştır. Bu verilerin analizi doğrultusunda öğretim elemanlarının eğitimde dijital dönüşüme yönelik olumlu yaklaştıkları, bu dönüşümün ve geleceğin eğitiminde dijitalleşmenin kaçınılmaz olduğu, öğrenci merkezli bir eğitim sağladığı gibi ifadelerin ön öne çıktığı görülmüştür. Bunun yanında öğretim elemanlarının büyük bölümünün eğitimde dijital dönüşümü uzaktan eğitim ile ilişkilendirdiği ortaya çıkmıştır. Öğretim elemanları dijital ders materyali hazırlama, öğrenme yönetim sistemi ve canlı ders sistemi kullanımı gibi konularda kendilerini yeterli hissetmektedirler denebilir. Ancak etkileşimli ders materyali hazırlama ve eğitim destek sisteminin farklı bileşenlerini kullanma noktasında desteğe ihtiyaç duydukları görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dijital Dönüşüm | en_US |
dc.subject | e-Öğrenme | en_US |
dc.subject | Covid-19 | en_US |
dc.subject | Acil Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Digital Transformation | en_US |
dc.subject | e-Learning | en_US |
dc.subject | Emergency Remote Education | en_US |
dc.title | Pandemi deneyimi sonrasında, öğretim elemanlarının eğitimde dijital dönüşüme ilişkin görüşleri: Pamukkale Üniversitesi örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 22 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |