Açık ve uzaktan öğrenme alanında sesli malzeme kullanımının incelenmesi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2023Yazar
Anadolu Üniversitesi
0000-0001-9869-0262
0000-0002-3447-2722
0000-0001-9099-6312
Üzüm, Halil İbrahim
Göksel, Nil
Koçdar, Serpil
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Üzüm, H, İ, Göksel, N, Koçdar, S. (2023). Açık ve uzaktan öğrenme alanında sesli malzeme kullanımının incelenmesi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 9 (2), 52-76.Özet
Kişilerin ses kayıtlarını dinlediği önemli mecralardan biri, açık ve uzaktan öğrenme alanıdır. Bu çalışmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde öğrenim gören bireylerin sesli malzeme kullanımlarını çeşitli açılardan incelemektir. Kişilerin sesli malzemeler hakkındaki fikirleri, malzemeleri kullanım tercihleri, malzemeleri kullanmayan kişilerin kullanmayış sebepleri, sesli malzeme kullanımının başarıya etkisi gibi temalar araştırılmıştır. Araştırmada önce nitel, sonra nicel verilerin derlendiği “Keşfedici Ardışık Karma Yöntem” tercih edilmiştir. Nitel bölümde veriler 20 kişiden yarı-yapılandırılmış görüşmelerle, nicel bölümde 4.232 kişiden anketle ve Açıköğretim Sistemine kayıtlı olan tüm öğrenenleri içine alan öğrenme analitikleriyle toplanmıştır. Nitel veriler betimsel analiz yöntemiyle, nicel veriler IBM SPSS V.25 programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre bireyler sesli malzemeleri genel olarak beğenmekte; en çok evlerinde, cep telefonu aracılığıyla dinlemektedir. Bu malzemeleri kullanan kişilerin, kullanmayan kişilere göre daha başarılı olduğu görülmüştür. Edinilen sonuçlar sonrası, sesli malzemelerin daha etkin uygulanabilmesi için önerilerde bulunulmuştur.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
9Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27367Koleksiyonlar
- Cilt: 9 Sayı (2) [6]