Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBilici Öztürk, Bahar
dc.date.accessioned2023-09-22T10:55:10Z
dc.date.available2023-09-22T10:55:10Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationBilici Öztürk, B. (2023). Güzel Sanatlar Lisesinde Covid-19 sürecinde çevrimiçi görsel sanatlar eğitimi -A/r/tografi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 9 (2), 132-147.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27370
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Covid-19 salgın hastalığı nedeniyle sağlık önlemlerinin alınmasıyla çevrimiçi öğretime geçilen, 2020- 2021 yılının 2. döneminde Denizli Güzel Sanatlar Lisesinde 11. sınıf resim bölümü öğrencileriyle yapılmış olan çevrimiçi görsel sanatlar eğitimi ile elde edilen bulgulardan yola çıkarak sanat eğitimi alan öğrenciler ve öğretmen açısından sonuçlarını ortaya koymak ve tartışmaya sunmaktır. Güzel Sanatlar Lisesinde Resim Bölümünde okuyan 7 öğrencinin ve ders öğretmeninin katılımıyla gerçekleşen, 14 hafta sürdürülen uzaktan sanat eğitimi, bir sanat temelli yöntem olan A/r/tografi uygulamaları ışığında tamamlanmıştır. Bu çalışma ile amaçlanan uzaktan eğitim sürecinde ders öğretmeninin ve öğrencilerinin karşılaştıkları problemleri çözme becerilerini ortaya koymanın yanı sıra sanatsal yaratımlarının arkasındaki yaşanan sözlü ve yazılı notlar ile oluşturdukları yaşam ve sanat günlüklerinin bir değerlendirmesinin yapılmasıdır. A/r/tografi yöntemi ile sanatçı/araştırmacı/öğretmen/öğrenen” rollerinin bir arada kullanılması, araştırma ve uygulama temelli bir yöntembilim olması dolayısıyla araştırma yöntemleri içinde yeni, özgün, yaratıcı ve dinamik bir araştırma yöntemi olmasından dolayı araştırmacı tarafından tercih edilmiştir. Bu yöntemin yaygın öğrenme metot ve yollarını tercih etmemesi bakımından zorunlu çevrimiçi eğitim ve alternatif iletişim kanallarını kullanılmasının gerekliliği ile iyi bir uyum yakalanmış böylece öğretmen ve öğrencilerin “yap-göster-öğret” bakış açısına bağımlı kalmalarının önüne geçerek “yap-dene-öğren” mantığını kavramalarını kolaylaştırmış, öğretmen ve öğrencileri teknoloji üzerinden öğrenmeye ve problem çözmeye sevk ettiği görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel Sanatlar Eğitimien_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectSanat Temelli Araştırmaen_US
dc.titleGüzel Sanatlar Lisesinde Covid-19 sürecinde çevrimiçi görsel sanatlar eğitimi -A/r/tografien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage132en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster