Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Serkan
dc.date.accessioned2014-07-22T06:38:52Z
dc.date.available2014-07-22T06:38:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/278
dc.description.abstractPerakende sektöründe yaşanan yoğun rekabet ve gelişmeler karşısında rekabet avantajı sağlamaya çalışan perakende işletmeler, farklı bir strateji olarak kendi markalı ürünlerini de geliştirmeye yönelmektedirler. Ülkemizde de perakende işletmeler tarafından özel markalı ürünlere yönelimin özellikle son yıllarda giderek artması, bu konuyu ilgi odağı haline getirmiştir. Bu doğrultuda çalışmada perakendecilerin markalı ürünleri, özel markalı ürünler olarak ele alınmakta ve perakendecilerin kendilerine ait olan ve sadece kendi mağazalarında satışa sundukları “özel markalı ürünler” incelenmektedir. Çalışmanın amacı, Türkiye’de özel markalı ürünler geliştirmek isteyen perakendeciler için bir rehber oluşturmaktır. Bu nedenle çalışmanın ilk bölümünde perakendecilerin özel markalı ürünleri için pazarlama süreci ayrıntılı olarak incelenmekte ve izleyebilecekleri pazarlama stratejileri ele alınmaktadır. Çalışmanın devamında ise Bursa ilinde faaliyet gösteren ve özel markalı ürünleri olan perakende gıda işletmeleri üzerinde bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractRetailers that attempt to gain competitive advantage against the intensive competition and developments existing in the retailing sector, tend to develop their own branded products as a different strategy. The gradually increasing of the tendency to private labels by the retailers makes this subject a focus of interest especially in recent years in our country. Thus, retailers’ branded products which retailers own and sell only in their own stores are called “private label products” and these products are examined in the study. The purpose of this study is to make a guide for retailers which want to develop private label products in Turkey. For this reason, marketing process for retailers’private label products is reviewed in detail and marketing strategies of private label products are presented in the first part of this paper. In the next part of the study, a field research was done on retail food enterprises which have private label products in Bursa.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectPerakendeciliken_US
dc.subjectÖzel Markaen_US
dc.subjectMarket Markasıen_US
dc.subjectPazarlama Stratejilerien_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectRetailingen_US
dc.subjectPrivate Labelen_US
dc.subjectStore Branden_US
dc.subjectMarketing Strategiesen_US
dc.titleÖzel Markalı Ürünlerin Pazarlama Stratejileri Ve Bursa İlindeki Perakende Gıda İşletmeleri Üzerinde Bir Alan Araştırmasıen_US
dc.title.alternativeMarketing Strategies Of Private Label Products And A Field Research On Retail Food Enterprises In Bursaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster