Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar
Künye
Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 109-129.Özet
Bu çalışma tüm dünyayı etkisi altına alan ve henüz tedavisi bulunamamış Kovid-19 virüsünün sebep olduğu pandemi nedeniyle uzaktan eğitim faaliyetlerinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunların tespit edilmesi ve bunlara çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın evreni Karatay ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluştururken, araştırmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen halen görev başında olan 40 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Basit tesadüfi örnekleme yönteminde kendisine okul idareleri ve uzaktan elektronik anket formları aracılığıyla ulaşılabilen sınıf öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Basit tesadüfi örneklemede evren içinden rastgele birimler listelenir ve seçilir (Kılıç, 2013).Araştırma problemi belirlendikten sonra literatür taraması yapılmış, uzaktan eğitim kavramı irdelenmiş, Dünya’da ve Türkiye’de uzaktan eğitim durumları değerlendirilmiş, Kovid-19 salgınının ortaya çıkışı ve hastalık seyrinde dünya devletlerinin uyguladığı eğitim politikaları ve ülkemizin attığı eğitim adımları irdelenmeye çalışılmıştır. Alan yazın taramasının ardından uzaktan eğitim kapsamında karşılaşılabilecek sorunları içeren anket formu geliştirilerek Karatay ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırma sonunda görev yapılan ilkokulların teknolojik açıdan yetersiz olduğu, öğrencilerin uzaktan eğitime devamlarının yeterli olmadığı, meslektaş iletişiminin iyi olduğu, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarında zorlandıkları bulguları çerçevesinde veriler analiz edilerek araştırmanın sonuç ve öneriler kısmında tavsiyelerde bulunulmuştur. Fatih Projesi Faz III uygulamasının ilkokullara uygulanması, uzaktan eğitim devam zorunluluğunun getirilmesi, öğrencilerin teknolojik olarak desteklenmesi ile ölçme ve değerlendirme uygulamalarının uzaktan eğitime uyarlanması önerilerinde bulunulmuştur.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
7Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28047Koleksiyonlar
- Cilt: 7 Sayı (2) [9]