Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEraslan Çapan, Bahtiyar
dc.date.accessioned2014-07-22T14:13:33Z
dc.date.available2014-07-22T14:13:33Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/281
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sahip oldukları bağlanma stillerinin kişilerarası ilişkilerini yordayıp yordamadığını ortaya koymaktır. Araştırmaya, 2007-2008 Öğretim Yılı Bahar Döneminde Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 230 öğrenci katılmıştır. Veriler, bağlanma stilleri için Griffin ve Bartholomew (1994) tarafından geliştirilmiş, Sümer ve Güngör (1999) tarafından Türkçe’ye uyarlanmış İlişki Ölçekleri Anketi, kişilerarası ilişkiler için Şahin, Durak ve Yasak (1994) tarafından geliştirilmiş Kişilerarası İlişkiler Ölçeğiyle toplanmıştır. Araştırma bulguları için regresyon analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda, güvenli bağlanma stilinin besleyici ilişki tarzını, kayıtsız bağlanma stilinin ise ketleyici ilişki tarzını açıkladığı görülmüştür. Bu çalışmada araştırmanın amacı doğrultusunda elde edilen bulgular, daha önce yapılan çalışmalar ve kuram dikkate alınarak tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate whether the teacher trainees’ attachment styles predict interpersonal relationships. Two hundres thirty students attending the Faculty of Education, Anadolu University during the Spring Semester of 2007-2008 participated this study. The data on the attachment styles were collected by “The Relationship Scale” developed by Griffin and Bartholomew (1994) and adapted to Turkish by Sümer and Güngör (1999). The data on the interpersonal relationships were collected by means of “Interpersonal Relationship Scale” developed by Şahin, Durak and Yasak (1994). The regression analysis. was applied to the data. According to the results, it can be stated that secure attachment style predicted nourishing interpersonal relationships, and dismissing attachment style predicted poisoning interpersonal relationships. The findings achieved in view of the study aim were discussed according to the previous studies and theory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKişilerarası İlişkileren_US
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectBağlanma Stillerien_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectInterpersonal Relationshipsen_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectAttachment Stylesen_US
dc.subjectTeacher Traineesen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Kişilerarası İlişkileri Ve Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relation Between The Interpersonal Relationships And Attachment Styles Of Teacher Traineesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster