Sosyal medyada sporcu markalaşması : instagram takipçilerinin istek ve beklentilerini keşfetmeye yönelik bir karma yöntem araştırması
Özet
Bu çalışma sosyal medyada sporcu markalaşması konusu üzerinedir. Amaç, sporcuların sosyal medya takipçilerinin (hedef kitlelerinin) istek ve beklentilerini çeşitli açılardan keşfetmektir. Çünkü sporcu markalaşması açısından hedef kitlelerin istek ve beklentileri, dikkate alınması gereken önemli bir bileşendir. Diğer bir ifadeyle sporcu markalaşması faaliyetleri, hedef kitlelerin istek ve beklentileri doğrultusunda gerçekleştirilmelidir. Bu açıdan bu çalışmada, hedef kitlelerin istek ve beklentileri noktasına eğilinmiş ve bu kapsamda, uygulayıcılar için yol gösterici nitelikte olan çeşitli bulgular elde edilmiştir. Çalışmanın deseni, keşfedici sıralı desendir. Bu doğrultuda nitel aşamada katılımcıların istek ve beklentilerinin neler olduğu tespit edilmiş ve ardından da bu istek ve beklentiler; cinsiyet, sosyal kuşak ve sosyal statü değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Nicel aşamada ise katılımcıların, nitel aşamada tespit edilmiş olan istek ve beklentilere dair katılım düzeyleri ortaya çıkarılmıştır. Nicel aşamada ayrıca, katılımcıların her bir istek ve beklenti maddesine yönelik katılım düzeylerinin; cinsiyet, sosyal kuşak ve sosyal statü değişkenleri açısından değişip değişmediği de incelenmiştir. Bu nicel analizlerin amacı, nitel bulguları daha geniş kapsamda sınamak ve geliştirmektedir. Sonuç olarak ortaya çıkmış olan nicel bulgular, nitel bulguları büyük oranda desteklemiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28249Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [79]