Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Mehmet Can
dc.date.accessioned2014-07-22T14:14:41Z
dc.date.available2014-07-22T14:14:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/283
dc.description.abstract21. yüzyılda dijital teknolojilerin kullanımı tüm dünyada her alanda yaygınlaşarak artış göstermiş ve günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bu gelişmenin doğal sonucu olarak da dijital teknoloji ortamında doğan ve bu teknolojilerden etkilenerek büyüyen yeni nesil öğrenciler ortaya çıkmıştır. Dijital teknolojiyle kuşatılmış ortamlarda büyüyen öğrenciler, kendilerinden önceki nesillere göre bil-işsel, sosyo-kültürel ve eğitim alanlarında önemli farklılıklara sahiptirler. Dijital Yerlilikten Dijital Bilgeliğe uzanan süreçte bu nesil değişimine devam etmektedir. Yeni Binyılın Öğrencileri olarak adlandırılan bu öğrencilere etkili bir eğitim sağlamak için, öncelikle bu öğrencilerin özelliklerinin neler olduğunun bilinmesi gerekmektedir. Eğitim, ilk önce hedef kitleyi tanımakla başlar. Bu nedenle bu makalede Yeni Binyılın Öğrencileri’ nin özellikleri incelenmiş, teknolojinin etkisiyle ortaya çıkan değişim açıklanmıştır. Öğrenci profillerinde ortaya çıkan değişimin eğitim alanındaki açılımları irdelenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the 21st century, the use of the digital technologies has spread out the world and taken integral part of the societies in daily life. Naturally, the new generations has appeared who are born and live in the environments surrounded by digital media. When compared to the previous generations, new generations, called New Millennium Learners show important differences according to their predecessors in terms of cognitive, socio-cultural and educational domains. Moreover, for this generation, from “Digital Natives” to “Digital Wisdom”, the changing process is still going on. To educate this generation effectively, it is important for the educators to know what the characteristics of the new generation students are. Education starts first by knowing the target group. Therefore, in this article, New Millennium Learners’ features are examined and changes occurred due to the effect of technology are explained. Changing profiles of students’ and its educational expansions are investigated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni Binyılın Öğrencilerien_US
dc.subjectDijital Yerlileren_US
dc.subjectDijital Göçmenleren_US
dc.subjectDijital Bilgeliken_US
dc.subjectNew Millennium Learnersen_US
dc.subjectDigital Nativesen_US
dc.subjectDigital Immigrantsen_US
dc.subjectDigital Wisdomen_US
dc.titleYeni Binyılın Öğrencileri’nin Özelliklerien_US
dc.title.alternativeNew Millennium Learners Featuresen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster