Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTabuk, Mesut
dc.contributor.authorTabuk, Metin
dc.date.accessioned2024-07-01T08:12:00Z
dc.date.available2024-07-01T08:12:00Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationTabuk, M, Tabuk, M. (2018). Öğretmen adaylarının matematiğe ve matematik öğretimine ilişkin tutumları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 2 (1), 52-66.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28432
dc.description.abstractÖğretmenlerin ve özellikle öğretmen adaylarının matematik öğretimine ilişkin tutumlarının öğrencilerin matematiğe ilişkin olumlu tutum geliştirmeleri üzerindeki etkisi sebebiyle öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının matematiğe ilişkin tutumları kadar matematik öğretimine ilişkin tutumları da önem arz etmektedir. Ayrıca öğretmenlik mesleğinin başında bulunan öğretmen adaylarının tutumları mesleğin gelecek yıllarında oluşacak tutumları açısından da önemlidir. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının matematiğe ve matematik öğretimine ilişkin tutumlarını belirlemektir. Çalışmada veri toplama aracı “Matematik Öğretimi” başlıklı ölçme aracı kullanılmıştır. Okulöncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe ilişkin tutumlarının ve matematik öğretimine ilişkin tutumlarının program, cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre farklılaşmasını inceleyebilmek için toplam 254 öğretmen adayından veri toplanmıştır. Sonuçlara göre sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe ilişkin tutumları daha yüksek çıkarken, matematik öğretimine ilişkin tutumlarında farklılık çıkmamıştır. Diğer taraftan erkek öğretmen adaylarının hem matematiğe hemde matematik öğretimine ilişkin tutumları kız öğretmen adaylarından daha yüksek çıkmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectOkulöncesien_US
dc.subjectSınıf Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının matematiğe ve matematik öğretimine ilişkin tutumlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage52en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster