Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Ayça
dc.date.accessioned2024-07-01T08:12:23Z
dc.date.available2024-07-01T08:12:23Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationAvcı, A. (2018). Animasyon destekli piyano öğretim yöntemi materyallerine ilişkin öğrenci görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 2 (1), 14-37.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28433
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğrencilerin “Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi’nin materyallerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Veriler nitel araştırma desenine göre toplanmıştır. Öğrenci görüşleri, görüşme formu tekniği ile elde edilmiştir. Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yönteminin materyalleri ile tanışabilmeleri için öğrencilere beş haftalık (haftada iki saat) piyano dersleri verilmiştir. Çalışma grubu İzmir İlindeki Karşıyaka Belediyesi Konservatuarı piyano sınıfına gelen öğrencilerden oluşmaktadır. 7-9 yaş arasındaki 22 öğrenci ile bire bir olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla görüşmeler yapılmıştır. Çalışma grubu seçilirken örneklem seçim tekniklerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nitel analiz süreci, materyallerin betimlenmesi, araştırmayla ilgili temaların sınıflandırılması ve tema ile öğrenci görüşlerinin ilişkilerini içermektedir. Sonuçlara göre, animasyonların, bilgisayar oyunlarının, piyano kitaplarının, renkli parmak eldivenlerinin ve oyun hamurlarının kullanılması, öğrenciler tarafından eğlenceli, dikkat çekici, öğretici, kalıcılığı güçlendirici, öğrenme ve yeniden hatırlamayı kolaylaştırıcı bulunmuştur. Ayrıca öğrenciler, piyano derslerinde bu materyallerin kullanılmasını sevmişlerdir. Sonuçlara göre, teknoloji çağında yaşayan öğrenciler için, pirinç dolu şişeler, yoğurt kabından perküsyon aletleri gibi el yapımı materyallerle derslerin işlenilmesi yeterli gelmemekte ve eğlenceli bulunmamaktadır. Çünkü öğrenciler bilgisayarla oynamaya ve animasyon izlemeye alışkındırlar. Dolayısıyla, öğrencilerin ilgileri ve piyano derslerine devamlılıklarını “Animasyon Destekli Piyano Öğretim Yöntemi” materyallerinin kullanılmasıyla arttırılabileceği düşünülerek önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnimasyonen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectYöntemen_US
dc.subjectBilgisayaren_US
dc.subjectMateryalen_US
dc.titleAnimasyon destekli piyano öğretim yöntemi materyallerine ilişkin öğrenci görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage14en_US
dc.identifier.endpage37en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster