Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Murat
dc.contributor.authorÖzen, Hamit
dc.date.accessioned2024-07-22T07:57:06Z
dc.date.available2024-07-22T07:57:06Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationKorkmaz, M, Özen, H. (2019). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimlerinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulamalarının öğretmen liderliği davranışlarına etkileri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 3 (3), 191-212.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28484
dc.description.abstractBu araştırma ile sınıf öğretmenlerinin fen bilimlerinde yapılandırmacı öğrenme uygulamalarının okuldaki liderlik davranışları üzerine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada veriler Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği, Öğretmen Liderlik Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırmada ilişkisel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Çalışma grubunu Eskişehir ili Odunpazarı ilçesindeki 16 okuldan gönüllü olarak katılan 240 sınıf öğretmeni, evrenini Odunpazarı ilçesindeki 1002 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler ile SPSS programı kullanılarak değişkenler arasındaki ilişki araştırılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, ANOVA, korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre, erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre daha az mesleki gelişimlerine katkı sağladıkları tespit edilmiştir. Öğretmen Liderliği Beklenti boyutu ile Öğretmen Liderliği Algı boyutu arasında, Öğretmen Liderliği Beklenti boyutu ile Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı uygulama düzeyi arasında ve Öğretmen Liderliği Algı boyutu ile Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı uygulama düzeyi arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu sonucuna varılmıştır. Regresyon analizi sonucunda liderlik beklenti boyutunun sınıf öğretmenlerinin fen bilimlerinde Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı uygulama düzeylerindeki toplam varyansın %10,9 ‘unu, Öğretmen Liderliği Ölçeği Algı boyutunun sınıf öğretmenlerinin fen bilimlerinde Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı uygulama düzeylerindeki toplam varyansın %14,3 ‘ünü açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılandırmacı öğrenme ortamını sınıfında kullanan bir öğretmenin, öğretmen liderliğinin beklenen ve algılanan özelliklerini gösterebileceği değerlendirilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımıen_US
dc.subjectÖğretmen Liderliğien_US
dc.subjectSınıf Öğretmenlerien_US
dc.subjectFen Bilimlerien_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin fen bilimlerinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulamalarının öğretmen liderliği davranışlarına etkilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage191en_US
dc.identifier.endpage212en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster