Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSenturk, Halil
dc.date.accessioned2024-07-22T07:57:51Z
dc.date.available2024-07-22T07:57:51Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationSentürk, H. (2020). Milli eğitimde DYK kurslarının uzaktan eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 4 (1), 50-66.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28485
dc.description.abstractİlk ve ortaöğretimde dersler örgün ve normal eğitim şekliyle yıllardır sürdürülmektedir. Buna ek olarak Destekleme ve Yetiştirme kursları da verilmektedir. Oldukça maliyetli, iş yükünü artıran ve özellikle öğrencilerin hafta sonlarını bile alan, verimliliği de sınırlı olan bu DYK kurslarının zaman, emek ve maliyet bakımından daha farklı nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda uzaktan eğitim ilk ve en etkili çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Uzaktan eğitim yardımıyla derslerin verilmesi günümüzde Ülkemizde sadece Açık Öğretim Fakülteleri ve yalnızca bazı Üniversitelerimizin sayılı programları tarafından sağlanmaktadır. Uzaktan eğitimin önemi ve yaygınlaştırılması temele alındığında Milli Eğitim gibi en temel kurumumuzun bu alanda yenilikler ve atılımlar yapması yakın gelecekte muhtemel ve ihtiyacı bir durumdur. Bu çalışmanın amacı, ilk ve ortaöğretim düzeyinde yüz yüze gerçekleştirilen DYK kurslarının, uzaktan eğitim yoluyla verilebilmesine dair öğretmenlerin ve öğrencilerin bakış açılarını ortaya koymak ve buna yönelik ilgi, istek ve beklentilerini belirlemektir. Bu durum çalışmasındaki katılımcılar Bingöl ili Karlıova ilçesinde görev yapmakta olan ilk ve ortaöğretim öğretmenleri ve öğrencileridir. Veriler, öğretmen ve öğrencilerden yarı yapılandırılmış görüşmeler şeklinde ve gönüllük esas alınarak toplanmıştır. Ayrıca, 150 öğrenciye Uzaktan Eğitime hazır bulunuşluk durumlarını öğrenmek amacıyla 15 maddelik bir anket çalışması uygulanmıştır. Nitel analizler ışığında bazı temel sonuçlara ulaşılmıştır. Yapılan nicel analizlerin sonucuna göre de öğrencilerin Uzaktan Eğitime hazır oldukları görülmüştür. Bu bağlamda araştırma sonuçlarına göre bir politika önerisi yapılacak olursa: DYK kurslarının uzaktan eğitim şekliyle verilebilmesi veya yüz yüze gerçekleştirilen DYK derslerinin azaltılması hem iş yükü hem de maliyet ve verimlilik açısından oldukça faydalı olacaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlk ve Ortaöğretim DYK Kurslarıen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectÖğretmen ve Öğrenci Görüşlerien_US
dc.titleMilli eğitimde DYK kurslarının uzaktan eğitim yoluyla yürütülmesine yönelik incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage50en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster