Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdoğru, Mehmet
dc.contributor.authorGüçlü, Nezahat
dc.date.accessioned2024-07-30T07:14:48Z
dc.date.available2024-07-30T07:14:48Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÖzdoğru, M, Güçlü, N. (2020). Okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarının okul çıktılarına etkisinin meta-analiz yöntemiyle incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 4 (2), 88-103.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28495
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarının okul çıktılarına etkisini meta-analiz yöntemiyle incelemektir. Okul çıktıları olarak öğretmenlerin örgütsel bağlılık, motivasyon, öz yeterlilik ve etkili okul değişkenleri ele alınmıştır. Çalışma kapsamına, ülkemizde 2008 ile 2018 yılları arasında yapılan, çalışmanın yapılma amacına ve sınırlılığına uygun olduğu görülen, bilimsel makale ve tezlerden oluşan 21 adet çalışma alınmıştır. İki aşamada yapılan analizde ilk olarak araştırma kapsamına alınan çalışmalar betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. İkinci aşamada ise ulaşılan çalışmalar meta-analiz yöntemiyle incelenmiştir. Okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarının okul çıktılarına etkisinin incelendiği çalışmada ilişkisel meta-analiz yöntemine başvurulmuştur. Bu doğrultuda, çalışmada “CMA 2.0 (Comprehensive Meta Analysis 2.0)” programı kullanılmıştır. Çalışma sonucunda okul yöneticisinin öğretimsel liderliği ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkilerin daha yüksek düzeyde araştırıldığı (%38.10) görülmektedir. Okul yöneticisinin öğretimsel liderliği ile incelenen değişkenler arasında (örgütsel bağlılık, motivasyon, öz yeterlilik ve etkili okul) büyük oranda “orta” ve “güçlü” düzeyde ilişkiler bulunduğu (%76.19) görülmüştür. Özellikle öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin yükseltilmesinde (ES: 1.840) ve etkili okula ulaşmada (ES: 1.421) yöneticilerin öğretimsel liderlik davranışları göstermelerinin daha yüksek düzeyde bir etkiye sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretimsel Liderliken_US
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıken_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectMeta-Analizen_US
dc.subjectEtkili Okulen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarının okul çıktılarına etkisinin meta-analiz yöntemiyle incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage88en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster