Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaltekin, Aslı
dc.date.accessioned2024-08-08T07:41:31Z
dc.date.available2024-08-08T07:41:31Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationErdem Aydın, İ, Taltekin, A. (2021). Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme ortam tercihleriyle kültürel özellikleri arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 5 (1), 1-21.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28523
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme ortam tercihlerinin Hofstede’nin kültürel boyutlarından Bireycilik ve Toplulukçuluk boyutuna göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Bu amaçla bir anket hazırlanmış, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesindeki 420 öğrenciye uygulanmıştır. Bu ankette öğrenenlerin kültürel özelliklerini belirleyebilmek için Bireycilik-Toplulukçuluk Ölçeği (Individualism-Collectivism Scale) ölçeği kulanılmıştır. Aynı zamanda ankette öğrencilere sistemin kendilerine sunduğu öğrenme ortamlarından hangilerini kullanmayı tercih ettikleri sorulmuştur. Araştırmada kesitsel araştırma modeli kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin en çok kullandıkları ortam, e-öğrenme hizmetlerindeki deneme sınavlarını uygulama olurken, en az kullanılan ortam ise, akademik danışmanlık etkinliklerine katılma olmuştur. Bunun yanında, açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme ortam tercihlerinin bireycilik ve toplulukçuluk eğilimlerine göre farklılaştığı gözlemlenmiştir. Araştırma bireycilik eğilimi gösteren öğrenenlerin toplulukçuluk gösterenlere göre çevrimiçi deneme sınavlarını daha fazla tercih ettiklerini ortaya koymuştur. Bunun yanında, toplulukçuluk eğilimi gösteren öğrenenlerin bireycilik eğilimi gösterenlere göre eşzamanlı danışmanlık hizmetlerini daha fazla tercih ettikleri saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectHofstede’nin Kültürel Boyutlarıen_US
dc.subjectBireycilik ve Toplulukçuluken_US
dc.subjectÖğrenme Ortamları Tercihien_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme ortam tercihleriyle kültürel özellikleri arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3618-4123en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorErdem Aydın, İrem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster