Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜstün, Hamza
dc.date.accessioned2024-08-12T07:55:09Z
dc.date.available2024-08-12T07:55:09Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÜstün, H. (2021). Özel okullarda öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının tespitine yönelik bir tutum ölçeği geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 5 (2), 127-143.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28525
dc.description.abstractBu çalışmada; özel okullarda öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin müzik dersine karşı olan tutumlarının ölçülmesinde kullanılabilecek bir ölçek geliştirilmesi ve süreçleri ele alınmıştır. Araştırmada likert tipi tutum ölçeği modelinden faydalanılmıştır. Uzman görüşlerinden yararlanılarak geliştirilen ve toplam 16 madde ile 4 alt boyuttan oluşan ölçeğin, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, Ankara ilinde özel okullarda aktif olarak öğrenim görmekte olan 146 öğrenci aracılığı ile elde edilmiştir. Belirlenen alt boyutlar bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve devinimsel olarak adlandırılmıştır. Analiz için IBM SPSS istatistik 22 paket programı kullanılmıştır. Özel Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği'nin yapı geçerliliğini ortaya koymak maksadıyla faktör çözümlemesi yapılmış olup, yapılan analizde varimax dönüşümlü temel bileşenler çözümlemesi metodu kullanılmıştır. Hazırlanan yapının güvenirliği için iç tutarlık sayısı (Cronbach Alfa) ve bu bağlamda soruların toplamlarının korelasyonları hesaplanmıştır. Toplam dört ana faktörden oluşan ve faktör ağırlıklarının 0.62 ile 0.84 aralığında farklılaştığı, Kaiser-Meyer Olkin (KMO) değerinin 0.71, güvenirliğin sağlanması için analiz edilen iç tutarlılık kat sayısı (Cronbach Alfa) değerinin 0.75 olduğu belirlenmiştir. Bu bulgulardan hareketle, geliştirilen ölçeğin özel okullarda öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarını belirlemede kullanılabilecek, geçerlik ve güvenirlik değerlerinin yeterli düzeyde bulunduğu bir araç olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectOrtaokul Müzik Dersien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖlçeken_US
dc.subjectTutum Ölçeğien_US
dc.titleÖzel okullarda öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının tespitine yönelik bir tutum ölçeği geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster