Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Ece
dc.contributor.authorDiker Coşkun, Yelkin
dc.date.accessioned2024-08-19T08:07:45Z
dc.date.available2024-08-19T08:07:45Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖztürk, E, Diker Coşkun, Y. (2022). Türkiye ve Kanada ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 6 (2), 188-202.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28565
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ve Ontario ortaöğretim matematik dersi öğretim programının karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla çalışmada her iki ülkenin ortaöğretim matematik dersi öğretim programları incelenirken, öğretim programlarının temel unsurları olan eğitim felsefeleri, hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme değerlendirme sistemleri ile ders kitapları ile program yönetme, izleme ve değerlendirme süreçleri temel alınmıştır. Araştırmada betimsel araştırma tekniklerinden doküman analizi kullanılmıştır. Eğitim ve toplumun içinde bulunduğu ekonomik, sosyal ve kültürel yapı birbirinden bağımsız değildir. Türkiye ve Ontario öğretim programları da bu yapılara bağlı olarak şekillenmiştir. Araştırma sonucunda Ontario ve Türkiye’nin matematik öğretim programlarında bir takım benzerlikler olduğu kadar farklılıkların da bulunduğu örneklerle ortaya konmuştur. Bu anlamda Kanada’nın çok uluslu bir ülke olması eğitimde yerelliği gerekli kıldığı buna karşılık, Türkiye’de merkezi, milli bir eğitim sistemi uygulandığı, Türkiye ve Kanada arasında matematik dersi öğretim programlarının özellikle ölçme ve değerlendirme süreçleri açısından ciddi anlamda farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Çalışmada tercih edilen Ontario eyaletinin PISA sınavlarında aldığı olumlu sonuçlar her iki ülkenin öğretim programları açısından da incelenmiştir. Bu farkı oluşturan başlıca nedenin öğretim programlarının uygulanma süreçlerindeki farklılıklar olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucuna göre Türkiye’de öğretmen niteliklerini yükseltecek çalışmaların artırılması ve eğitimde günümüzün vazgeçilmez parçası olan teknolojinin matematik öğretim programlarındaki yerinin genişletilmesi gerekmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectKarşılaştırmalı Eğitimen_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.titleTürkiye ve Kanada ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage188en_US
dc.identifier.endpage202en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster