Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇekmez, Erdem
dc.contributor.authorTuti, Gamze
dc.contributor.authorTerzi, Samet Yavuz
dc.date.accessioned2024-09-05T12:28:27Z
dc.date.available2024-09-05T12:28:27Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÇekmez, E, Tuti, G, Terzi, S, Y. (2023). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerine yönelik matematik kaygı ölçeğinin psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 7 (4), 819-841.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28621
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokulda öğrenim görmekte olan öğrencilerin matematik kaygı düzeylerini ölçmek için Mutlu ve Söylemez (2018) tarafından geliştirilmiş testin psikometrik özelliklerini Rasch Ölçme Teorisi çerçevesinde incelemektir. Bu amaçla test, madde uyum indeksleri, kategori yapısının işlevselliği, madde ve kişilere yönelik güvenirlik ve ayırt edicilik indeksleri, örneklemi hedefleme yeterliği, maddelerin dağılımı, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından test maddelerinin yanlılık gösterip göstermediği ve boyut yapısı bileşenleri bağlamında analiz edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Trabzon ilinde farklı ilkokullarda öğrenim görmekte olan 1110 (581 kız, 529 erkek) üçüncü sınıf ve 946 (518 kız, 428 erkek) dördüncü sınıf olmak üzere toplamda 2056 öğrenci oluşturmaktadır. Test öğrencilere uygulandıktan sonra maddelere ve kişilere yönelik ölçüler Derecelendirme Ölçeği Modeli ile Winsteps (Sürüm: 3.91) yazılımı kullanılarak hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular benimsenen kategori yapısının önerilen bazı kriterleri ihlal ettiğini, testin tek boyutluluk kriterini sağladığını, maddelerin ölçülen değişkenin farklı seviyelerini kapsadığını, kişi ve madde güvenirlik indekslerinin uygun olduğunu, maddelerin kişileri ayırt etmede düşük performans gösterdiği ve maddelerin cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından yanlılık sergilemediğini göstermiştir. Bununla birlikte testin uygulandığı grubu hedeflemede kayda değer bir isabetsizlik sergilediği ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgular temelinde test maddelerine ve maddeleri cevaplamak için benimsenen kategori yapısına ilişkin önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Kaygısıen_US
dc.subjectİlkokul Düzeyi Matematik Eğitimien_US
dc.subjectRasch Ölçme Teorisien_US
dc.titleİlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerine yönelik matematik kaygı ölçeğinin psikometrik özelliklerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage819en_US
dc.identifier.endpage841en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster