Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAgaç, Gülay
dc.contributor.authorGüzel, Mehmet
dc.contributor.authorÖzmantar, Mehmet Fatih
dc.contributor.authorBozkurt, Ali
dc.date.accessioned2024-09-12T11:09:55Z
dc.date.available2024-09-12T11:09:55Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAgaç, G, Güzel, M, Özmantar, M, F, Bozkurt, A. (2023). Ortaokul 7. sınıf matematik ders kitaplarındaki etkinliklerin matematiksel potansiyel düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 7 (4), 1235-1259.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28650
dc.description.abstractBu çalışmada ortaokul 7. sınıf matematik ders kitaplarında yer verilen etkinliklerin matematiksel potansiyel düzeyleri incelenmiştir. Çalışmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu (MEB-TTK) tarafından ders kitabı olarak okutulması için onay verilen iki kitap seçilmiştir. Bu kitaplar A ve B kitabı olarak isimlendirilmiştir. A kitabında 36 ve B kitabında ise 13 etkinliğe yer verilmiştir. Kitaplarda yer verilen etkinliklerin matematiksel potansiyel düzeyleri derinlik, matematiksel odak ve komplekslik bileşenlerine göre betimsel olarak analiz edilmiştir. Etkinlikler bu bileşenlerin her birine göre çok düşük (0 puan), düşük (1 puan), orta (2 puan) ve yüksek (3 puan) olmak üzere dört düzeye göre puanlanmıştır. Derinlik bileşeni kapsamında her iki kitapta yer verilen etkinliklerin ağırlıklı olarak orta ve yüksek puanlı etkinlikler olduğu gözlenmiştir. Matematiksel odak bileşeni kapsamında B kitabında yer verilen etkinliklerin A kitabındaki etkinliklere göre daha yüksek puanlı etkinlikler olduğu görülmüştür. Her iki kitapta da özellikle komplekslik bileşeni düzeyleri düşük çıkmıştır. Veri analizlerinden elde edilen bulgular incelenen her iki ders kitabında yer verilen etkinliklerin matematiksel potansiyel bileşenleri kapsamında farklı öğrenme fırsatları sunduklarını göstermiştir. Ayrıca her iki kitapta yer verilen ve aynı kazanıma yönelik olan bazı etkinliklerin aynı bağlama sahip olmalarına rağmen matematiksel potansiyel bileşenleri özelinde farklı puan dağılımlarına sahip olabildikleri görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiksel Etkinliken_US
dc.subjectMatematiksel Potansiyelen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectKitap İncelemeen_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf matematik ders kitaplarındaki etkinliklerin matematiksel potansiyel düzeylerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1235en_US
dc.identifier.endpage1259en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster