Kent kültüründe açık hava reklamcılığı, duvar ilan ve afişlerinin çağdaş sanata etkileri
Künye
Sevindik , İ. (2024). Kent kültüründe açık hava reklamcılığı, duvar ilan ve afişlerinin çağdaş sanata etkileri. Sanat ve Tasarım Dergisi, 14 (1), 40-60.Özet
Günümüz tüketim kültürü içerisinde insanlara ulaşmanın farklı yollarından birisi de görsel
bir iletişim aracı olan; açık hava reklamcılığı, duvar ilan ve afişleridir. İnsanları bilgilendirme
amaçlı bu iletişim araçları, insan eliyle değişimleri, doğal etki ve deformasyonlarla,
estetik ve görsel bir dil olarak çağdaş resim sanatına katkı sunmaktadır. Açık hava reklam,
duvar ilanı ve afişlerin kent kültürü içerisinde sanatsal olguya dönüşümünde sanatçılar,
yaşamış oldukları dönem özelliklerine de vurgu yaparak, kendilerinden sonraki sanatçılarda
toplumsal farkındalık oluşturmayı amaçlamışlardır. Sanatçılar, plastik ve estetik
deneyimlerin ötesinde, gündelik yaşamın görsel imajları olan bu unsurları, kent kültürü
içerisinde atık malzeme vurgusu ile ele almışlardır. Yine sanatçıların farklı bir bakış açısıyla
çevre bilinci, ele aldıkları dönemin kültür, sanat, siyaset, ekonomi, tüketim çılgınlığı ve
toplumsal farkındalık gibi konulara göndermeler yapmaları araştırmayı önemli kılmaktadır.
Bu çalışmada özellikle kent kültürüne vurgu yapılarak, açık hava reklamcılığı duvar
ve ilanlarının çağdaş sanata olan etkileri nelerdir? sorusuna cevap aranmıştır. Betimsel
tarama yöntemiyle ele alınan çalışmada, elde edilen veriler doküman analizi şeklinde bir
araya getirilmiştir. Sanatçılar eserlerinde, alışılmış plastik değerler dışında, kent kültürüne
gönderme yaptıkları ve bir kent kültürü arşivi oluşturdukları sonucuna ulaşılmıştır.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
14Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28716Koleksiyonlar
- Sayı: 26 (2024) [34]