Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSevindik, İlyas
dc.date.accessioned2024-10-04T08:16:45Z
dc.date.available2024-10-04T08:16:45Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationSevindik , İ. (2024). Kent kültüründe açık hava reklamcılığı, duvar ilan ve afişlerinin çağdaş sanata etkileri. Sanat ve Tasarım Dergisi, 14 (1), 40-60.en_US
dc.identifier.issn2146-9056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28716
dc.description.abstractGünümüz tüketim kültürü içerisinde insanlara ulaşmanın farklı yollarından birisi de görsel bir iletişim aracı olan; açık hava reklamcılığı, duvar ilan ve afişleridir. İnsanları bilgilendirme amaçlı bu iletişim araçları, insan eliyle değişimleri, doğal etki ve deformasyonlarla, estetik ve görsel bir dil olarak çağdaş resim sanatına katkı sunmaktadır. Açık hava reklam, duvar ilanı ve afişlerin kent kültürü içerisinde sanatsal olguya dönüşümünde sanatçılar, yaşamış oldukları dönem özelliklerine de vurgu yaparak, kendilerinden sonraki sanatçılarda toplumsal farkındalık oluşturmayı amaçlamışlardır. Sanatçılar, plastik ve estetik deneyimlerin ötesinde, gündelik yaşamın görsel imajları olan bu unsurları, kent kültürü içerisinde atık malzeme vurgusu ile ele almışlardır. Yine sanatçıların farklı bir bakış açısıyla çevre bilinci, ele aldıkları dönemin kültür, sanat, siyaset, ekonomi, tüketim çılgınlığı ve toplumsal farkındalık gibi konulara göndermeler yapmaları araştırmayı önemli kılmaktadır. Bu çalışmada özellikle kent kültürüne vurgu yapılarak, açık hava reklamcılığı duvar ve ilanlarının çağdaş sanata olan etkileri nelerdir? sorusuna cevap aranmıştır. Betimsel tarama yöntemiyle ele alınan çalışmada, elde edilen veriler doküman analizi şeklinde bir araya getirilmiştir. Sanatçılar eserlerinde, alışılmış plastik değerler dışında, kent kültürüne gönderme yaptıkları ve bir kent kültürü arşivi oluşturdukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKent Kültürüen_US
dc.subjectAçık Hava Reklamcılığıen_US
dc.subjectDuvar İlanları Ve Afişlerien_US
dc.subjectÇağdaş Sanaten_US
dc.subjectYeni Gerçekçiliken_US
dc.titleKent kültüründe açık hava reklamcılığı, duvar ilan ve afişlerinin çağdaş sanata etkilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage40en_US
dc.identifier.endpage60en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster