Gençlerin çay tüketim tercih motivasyonları: Anadolu Üniversitesi örneği
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2024Yazar
Anadolu Üniversitesi
0009-0003-3080-7454
0000-0001-6668-9961
Tandoğan, Hasan Samet
Zencir Çiftçi, Ebru
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Tandoğan, H, S, Çiftçi, E, Z. (2024). Gençlerin çay tüketim tercih motivasyonları: Anadolu Üniversitesi örneği. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi, 2 (2), 20-35.Özet
Çay, her ne kadar Türk kültürüne sonradan girmiş olsa da kültürün ayrılmaz ve önemli bir parçası haline gelmiştir. Türk içecekleri dendiğinde ilk sıralarda yer alan çayın tüketimi kuşaklara göre farklılık göstermektedir. Özellikle düşük yaş grupları, yani gençler arasında çay tüketiminin azaldığı dikkati çekmektedir. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin çay tüketim motivasyonlarını araştırmaktır. Böylece üniversite öğrencilerinin çay tüketim tercihlerini etkileyen unsurlar belirlenmiş olacaktır. Araştırma alanı Anadolu Üniversitesi örneği ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama ve analiz tekniklerinden faydalanılmıştır. Veri toplamada anket tekniğinden yararlanılmış olup, anketler elektronik ortamda Aralık 2022- Ocak 2023 tarihleri arasında kolayda örneklem yoluyla toplanmıştır. Toplamda 410 anket değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilere tanımlayıcı istatistikler, t testi ve ANOVA uygulanmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin çay tüketim tercih motivasyonunun ekonomik unsurlar ve onaylanma olduğu belirlenmiştir
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama DergisiCilt
2Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28857Koleksiyonlar
- Cilt: 2 Sayı: 2 [2]