Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2024-11-08T10:43:59Z
dc.date.available2024-11-08T10:43:59Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationTuran, M, G, Uzkesici, D. (2022). Satın alma yönetiminin sanayi üretiminde yerli ve milli üretime etkisi. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi, 1 (2), 1-12.en_US
dc.identifier.issn2822-5373
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28868
dc.description.abstractTürkiye’de sanayi ürünlerinin üretiminde yerli ve milli olanaklarının kullanılarak nihai ürünün meydana getirilmesinde yerlilik oranının artırılmasına çalışılmaktadır. Savunma sanayi başta olmak üzere ülke içinde faaliyet gösteren kamu ve özel iştiraklerin ürettiği sanayi ve ticari ürünlerinde yerli ve milli olanakların kullanılması ve yerlilik oranının artırılması teşvik edilmektedir. Bu doğrultuda 3 Ekim 2018 tarihinde T.C. Ticaret Bakanlığının etiket, tarife ve fiyat listelerinde “Yerli üretim logosu” kullanılmasına yönelik aldığı karar da bulunmaktadır. Yerli ve milli üretimin geliştirilmesi ve üretilen nihai ürünlerin yerli ve milli olma oranının artırılmasında işletmelerin satınalma yönetiminde alacağı kararların etkisi önem taşımaktadır. Nihai ürün üretmek amacıyla işletmelerin satın aldığı ara malların ve hizmetlerin ülke sınırları içinden karşılanmasının yerli ve milli üretim oranını artırabileceği ifade edilmektedir. Bu doğrultuda Türkiye’de faaliyet gösteren sanayi ve ticari kuruluşlarının satın alma yönetimi kararlarında yerli ve milli olanakların kullanım oranının tespit edilebilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla Türkiye sınırları içinde üretim yapan ve bulunduğu sektördeki üretimin yerli ve milli olanaklarını kullanan işletmelerin, bu olanakları kullanma düzeyinin saptanabilmesi gerekmektedir. Bu araştırmada, Eskişehir ilinde faaliyet gösteren ve imalat sektöründe üretim yapan bazı işletmelerin satın alma yöneticileriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve sektörlerindeki üretimin yerli ve milli üretime katkısı incelenmiştir. Araştırma sonucunda işletmelerin nihai ürün üretmek amacıyla hammadde, yarı mamul ve hizmet satın aldıkları, satın alma yaptıkları diğer işletmelerin bir bölümünün hammaddeyi yurtdışından tedarik etmesine rağmen nihai ürünün yurt içinde meydana getirilmesinden ötürü ürünlerin yerli üretim statüsü elde ettiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSatın Alma Yönetimien_US
dc.subjectYerli ve Milli Üretimen_US
dc.subjectSanayi Vve Ticari Üretimen_US
dc.titleSatın alma yönetiminin sanayi üretiminde yerli ve milli üretime etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8952-0149en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9624-7483en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage12en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTuran, Mehmet Gökhan
dc.contributor.institutionauthorUzkesici, Dora


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster