Beş Faktörlü Başarı Hedef Yönelim Ölçeği'nin Fen Bilimleri Dersi için Türkçe’ye uyarlanması
Künye
Feyzioğlu, B, Akyıldız, M, Demirdağ, B. (2024). Beş Faktörlü Başarı Hedef Yönelim Ölçeği'nin Fen Bilimleri Dersi için Türkçe’ye uyarlanması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 8 (4), 1108-1129.Özet
Bu çalışmanın amacı Lüftenegger, Bardach, Bergsmann, Schober ve Spiel (2019) tarafından geliştirilen performans hedefin hem normatif hem de görünürlük özelliğini yaklaşım ve kaçınma çerçevesinde ele alan 5 faktörlü Başarı Hedef Yönelim Ölçeği’ni Fen Bilimleri Dersi için Türkçe’ye uyarlamaktır. Hem pilot hem asıl uygulamanın yapıldığı bu çalışmada 6., 7. ve 8. sınıftan toplam 1151 öğrenciyle çalışılmıştır. Ölçeği oluşturan alt faktörlerin yapı geçerliliği doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiş, uyum indekslerinin Başarı Hedef Yönelim Ölçeği için uyum iyiliği kriterlerini karşıladığı tespit edilmiştir. Faktör yükleri istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Her alt faktör için yapılan güvenirlik çalışmalarında ölçeğin güvenirlik açısından yeterli özelliklere sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin faktör yapısının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre ölçme değişmezliği analiz edilmiş ve faktör yapısı bu değişkenlere göre değişiklik göstermemiştir. Bu sonuçlar, Başarı Hedef Yönelim Ölçeği’nin fen bilimleri dersi için geçerlilik ve güvenilirlik açısından yeterli psikometrik özelliklere sahip olduğunu göstermiştir.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)Cilt
8Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28929Koleksiyonlar
- Cilt: 8 Sayı: 4 [6]