Teknoloji kabulünün, kişisel ve sosyal faktörlerin dijital müzik platformlarını satın alma niyetine etkisi

Göster/Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2024Yazar
Anadolu Üniversitesi
0009-0008-5003-6358
0000-0002-4491-9671
Tek, Volkan
Durucasu, Remzi Reha
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Tek, V, Durucasu, R, R. (2024). Teknoloji kabulünün, kişisel ve sosyal faktörlerin dijital müzik platformlarını satın alma niyetine etkisi. Anadolu Strateji Dergisi, 6 (2), 305-330.Özet
Dijital müzik platformları günümüzde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır ve tüketicileri bu platformları kullanmaya yönelten birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerin en kritik olanlarından biri, ürünün dijital olmasından kaynaklı olarak “teknoloji kabulü”; ikincisi, kullanıcıların bireysel özelliklerini ele alan “kişisel faktörler”; sonuncusu ise kullanıcıların bir insan olarak aynı zamanda sosyal canlılar olmasından kaynaklı olarak, “sosyal faktörler”dir. Bu çalışma, dijital müzik platformlarının satın alınmasında rol oynayan bu faktörler için regresyon analizi yapılarak, kullanıcıların müzik endüstrisine dair gelecekteki yönelimlerini ve kullanıcı deneyimlerini anlamayı amaçlamaktadır. Araştırma için kurulan model ışığında, anket yöntemiyle kullanıcılardan toplanan veriler analiz edilmiştir. Teknoloji kabulünün ve sosyal faktörlerin, kullanıcıların satın alma niyetini olumlu etkilediği görülürken, kişisel faktörlerin ise kapsamı dahilindeki unsurlara göre değişkenlik gösterdiği belirlenmiştir.
Kaynak
Anadolu Strateji DergisiCilt
6Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/29172Koleksiyonlar
- Cilt: 6 Sayı. 2 [17]