dc.contributor.advisor | Gürcan, Ayşen | |
dc.contributor.author | Gündüz, Şemsettin | |
dc.date.accessioned | 2015-10-09T05:12:46Z | |
dc.date.available | 2015-10-09T05:12:46Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3077 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 337439 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarıları ve ödeve ilişkin tutumları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın denek grubunu 2004-2005 öğretim yılının güz döneminde Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'ne devam edip BTÖ20l Programlama Dilleri I dersini alan 58 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada yarı deneysel deneme modeli olan eşitlenmemiş gruplardan oluşan desen kullanılmıştır. Araştırmanın başlangıcında grupları belirlemek için yansız atama yapılmış, A şubesinde olanlar geleneksel ödev uygulamalarına, B şubesinde olanlar ise çevrimiçi ödev uygulamalarına alınmışlardır. 29 kişilik her bir sınıfta, l4 öğrenci ödevini bireysel olarak hazırlamış, kalan 15 öğrenci ise ödevlerini işbirliğine dayalı olarak hazırlamışlardır. Katılımcılar deney sürecinin başında ve sonunda ödev tutum ölçeğini yanıtlamışlardır. Başarı ölçümüne ise deney sürecinin sonunda ve denemeden 2 ay sonra katılmışlardır. Araştırma sonunda elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesinde SPSS 10.0 paket programından yararlanılmış, gruplar arası karşılaştırmalarda iki yönlü ve tekrarlı ölçüm varyans analizleri uygulanmış, anlamlılık düzeyi .05 olarak benimsenmiştir. Araştırmada verilerin çözümlenmesinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır: ·Geleneksel ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin akademik bilgilenme düzeyleri ile çevrimiçi ödev uygulamalarına katılanöğrencilerin akademik bilgilenme düzeyleri arasında; ve bireysel ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin akademik bilgilenme düzeyleri ile işbirliğine dayalı ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin akademik bilgilenme düzeyleri arasında anlamlı bir fark yoktur. ·Çevrimiçi bireysel ödev uygulamasına katılan öğrencilerin akademik bilgilenme düzeyi, geleneksel bireysel ödev uygulamasına ve çevrimiçi işbirliğine dayalı ödev uygulamasına katılan öğrencilerin akademik bilgilenme düzeyinden daha yüksektir. ·Geleneksel ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin ödeve ilişkin tutum düzeyleri ile çevrimiçi ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin ödeve ilişkin tutum düzeyleri arasında; ve bireysel ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin ödeve ilişkin tutum düzeyleri ile işbirliğine dayalı ödev uygulamalarına katılan öğrencilerin ödeve ilişkin tutum düzeyleri arasında anlamlı bir fark yoktur. Sonuç olarak; çevrimiçi bireysel ödev uygulaması, öğrencilerin akademik başarılarının yükseltilmesinde etkili olabilmektedir. Geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarımn öğrencilerin ödeve ilişkin tutumları üzerindeki etkilerinin birbirlerinden üstün olmadığı görülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ev ödevi | en_US |
dc.subject | Ders çalışma | en_US |
dc.subject | Öğretim | en_US |
dc.title | Geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarılarına ve ödeve ilişkin tutumlarına etkisi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 117 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |