dc.contributor.advisor | Namlu, Ayşen | |
dc.contributor.author | Gülümbay, Adile Aşkım | |
dc.date.accessioned | 2016-04-04T05:13:40Z | |
dc.date.available | 2016-04-04T05:13:40Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3079 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 338640 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı yükseköğretimde Web'e dayalı ve yzyüze ders alan öğrencilerin öğrenme stratejileri ile bilgisayar kaygı durumlarının öğrencilerin başarıları ile ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: Öğrencilerin bilişsel öğrenme stratejileriyle ilgili elde edilen bulgular Web'e dayalı ve yüzyüze öğretim yapılan gruplarında yer alan öğrencilerin bilgisayar kaygı ölçeğine göre düzeltilmiş bilişsel öğrenme stratejileri ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin bilişötesi öğrenme stratejileriyle ilgili elde edilen bulgular Web'e dayalı ve yüzyüze öğretim yapılan gruplarında yer alan öğrencilerin bilgisayar kaygı ölçeğine göre düzeltilmiş bilişötesi öğrenme stratejileri ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin başarılarıyla ilgili elde edilen bulgular Web'e dayalı ve yüzyüze öğretim yapılan grupları başarı puanları arasında yüzyüze öğretim yapılan grup lehine birfarklılık bulunmuştur. Bir başka deyişle yüzyüze öğretim yapılan grupta yer alan öğrencilerin sontest başarı puanları Web'e dayalı öğretim yapılan gruptaki öğrencilere göre daha yüksektir. Öğrencilerin bilgisayar kaygısıyla ilgili elde edilen bulgular: · Web'e dayalı ve yüzyüze öğretim yapılan gruplarında yer alan öğrencilerin bilgisayar kaygı ölçeğine göre düzeltilmiş duyuşsal kaygı ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. ·Web'e dayalı ve yüzyüze öğretim yapılan gruplarında yer alan öğrencilerin bilgisayar kaygı ölçeğine göre düzeltilmiş zarar verme kaygısı ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. · Ancak Web'e dayalı ve yüzyüze öğretim yapılan gruplarında yer alan öğrencilerin bilgisayar kaygı ölçeğine göre düzeltilmiş öğrenme kaygısı ortalama puanları arasında yüzyüze öğretim yapılan grup lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. · Yüzyüze öğretim yapılan gruptaki öğrencilerin bilgisayar kaygısı öntest ortalama puanları sontest ortalama puanlarına göre 4,14 puanlık bir azalma gösterirken Web'e dayalı öğretim yapılan gruptaki öğrencilerin bilgisayar kaygı düzeyleri sontestte 1,58 puanlık bir artış göstermiştir. Sonuç olarak, Web'e dayalı ve yüzyüze öğretim yapılan gruplarda yer alan öğrencilerin sontest bilişsel ve bilişötesi öğrenme stratejileri arasında farklılık bulunmazken, yüzyüze öğretim yapılan gruptaki öğrencilerin öğrenme kaygıları ve başarıları, Web'e dayalı öğretim yapılan gruptaki öğrencilere göre daha yüksekbulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar destekli öğretim | en_US |
dc.subject | Internet (Bilgisayar ağı) Eğitimde | en_US |
dc.subject | Uzaktan öğretim -- Bilgisayar destekli öğretim | en_US |
dc.title | Yüksek öğretimde WEB'e dayalı ve yüzyüze ders alan öğrencilerin öğrenme stratejilerinin, bilgisayar kaygılarının ve başarı durumlarının karşılaştırılması | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 128 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |