Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorOdabaşı, Ferhan
dc.contributor.authorTanyeri, Tayfun
dc.date.accessioned2016-04-04T18:05:32Z
dc.date.available2016-04-04T18:05:32Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3092
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 552484en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin matematik öğretimine entegrasyonuna ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak, araştırmada İlköğretim Matematik Öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilgi okuryazarlığı yazılımlarım ve matematiksel alana ilişkin yazılımları kullanma düzey ve sıkılıkları ile BİT göstergeleri arasındaki ilişki aranmıştır.Araştırma, tarama modellerinden korelasyon türü ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Türkiye'de 2007-2008 öğretim yılı bahar döneminde tüm devlet üniversitelerinin Eğitim Fakültesi'ndeki İlköğretim Matematik Öğretmenliği programında öğrenim gören 1772 dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada %70.824 (1255) geri dönüş oranı sağlanmıştır.Araştırmada belirtilen amaca ulaşılması için gerekli olan verilerin toplanmasında kullanılan veri toplama aracı, alanyazıntaraması ve odak grup görüşmesi sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda geliştirilmiştir.Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının; BİT entegrasyonuna yönelik olarak içerik veyöntem, işbirliği ve ağ oluşturma, toplumsal konular ve teknik konular boyutlarındaki görüşleri; teknolojik araç gereçleri kullanma düzeylerine, teknolojik araç gereçleri kullanma sıklıklarına, bilgi okuryazarlığı kapsamındaki yazılımlarım kullanmadüzeylerine, bilgi okuryazarlığı kapsamındaki yazılımlarım kullanma sıklıklarına, matematik öğretimi alanına ilişkin yazılımlarım kullanma düzeylerine ve matematik öğretimi alanına ilişkin yazılımlarım kullanma sıklıklarına göre değişmemektedir. Ayrıca araştırmaya katılan ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik öğretimine BİT entegrasyonunu göstergelerine yönelik görüşlerinin cinsiyetlerine göre değiştiği sonucuna varılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara dayalı olarak uygulamaya ve ileride yapılacak çalışmalara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar destekli öğretimen_US
dc.subjectMatematik -- Öğretimen_US
dc.subjectMatematik -- Bilgisayar destekli öğretimen_US
dc.titleMatematik öğretimine bilgi ve iletişim teknolojilerinin entegrasyonu konusunda paydaş görüşlerien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVIII, 150y. : tıpkıbs. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record