dc.contributor.advisor | Kuzu, Abdullah | |
dc.contributor.author | Akdoğan Yeşilova, Eylem Pınar | |
dc.date.accessioned | 2012-03-05T16:43:25Z | |
dc.date.available | 2012-03-05T16:43:25Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3108 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 41945 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre elektronik portfolyo hazırlama süreçlerine ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışması yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri Öğrenme Stilleri Ölçeği, Kişisel Bilgi Formu, öğrenci günlükleri, araştırmacı günlüğü, video kayıtları, yarıyapılandırılmış görüşmeler ve elektronik portfolyolar olmak üzere çeşitli kaynaklardan toplanmıştır. Araştırma 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Ülkü İlköğretim Okulu 7/C sınıfında öğrenim görmekte olan otuz beş öğrenci ile gerçekleştirilmiş, dokuz öğrencinin verileri derinlemesine incelenmiştir. Verileri incelenen dokuz öğrencinin seçiminde çalışmanın başlangıcında uygulanan “Öğrenme Stilleri Ölçeği”nden aldıkları puanlar belirleyici olmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular öğrencilerin başlangıçta isteksizlik yaşasalar da süreç içerisinde görüşlerinin değiştiğini, elektronik portfolyo geliştirmeyi heyecan verici ve eğlenceli olarak değerlendirdiklerini, kendilerine yeni bilgiler kazandırma yönünde etkili olduğunu düşündüklerini ortaya koymaktadır. Öğrenciler elektronik portfolyo hazırlama sürecinin en belirgin farklılığının bilgisayarın daha yoğun kullanımı olduğu belirtmişlerdir. Bu farklılık görsel ve kinestetik öğrenenlerin tamamı tarafından vurgulanmasına rağmen, işitsel öğrenenlerden bir tanesi vurgulamıştır. Öğrenciler tarafından algılanan diğer farklılıkların yardımlaşma, değişik etkinlikler yapma ve grup çalışması yapma olduğu görülmüştür. Her üç öğrenme stiline sahip öğrenenin de vurguladığı tek farklılık çalışma sürecinde eğlenmeleri olmuştur. Öğrenciler, elektronik portfolyo hazırlama sürecinin kendilerini tanıtma, içerik üzerinde söz hakkına sahip olma, araştırma yapma, yeni bilgiler edinme, çalışma sürecinde eğlenme ve geçmiş bilgilerini tekrar etme yönlerini sevdiklerini belirtirlerken, sürenin uzun olması, bilgi eksikliğinden kaynaklı sorunlar yaşanması, içeriğin eğlenceli olması ve kendilerini ifade etme yönlerini sevmediklerini belirtmişlerdir. Elektronik portfolyo hazırlama sürecinin geliştirme aşamasında en sık yaşanan sorunların bilgi eksikliğinden kaynaklandığı, bu sorunları çalışmanın süresi ve çalışmaların birleştirilmesi ile ilgili sorunların izlediği görülmüştür. Bilgi eksikliğinden kaynaklı sorun yaşadığını belirten öğrenciler tek bir öğrenme stilinde yoğunlaşmayıp her üç öğrenme stiline sahip öğrenenler tarafından da bu sorun dile getirilmiştir. Öğrencilerin çalışma sürecinde karşılaştıkları sorunların çözümünde kullandıkları yöntemler gerçekleştirilen etkinliğe bağlı olarak farklılık göstermekte, bazı etkinliklerde yardım alma yoluna gidilirken bazı etkinliklerde kendi kendilerine çözüm tercih edilmektedir. Bu tercihlerin öğrenme stilinden çok etkinliğin özellikleri tarafından belirlendiği düşünülmektedir. Öğrenme stillerine göre sergiledikleri performansa bakıldığında, performansı en yüksek grubun görsel öğrenenlerin oluşturduğu grup olduğu, bu grubu kinestetiklerin, ardından işitsellerin takip ettiği görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Portfolyo, Eğitimde -- Bilgisayar destekli tasarım | en_US |
dc.subject | Öğrenme stratejileri | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre elektronik portfolyo hazırlama süreçlerine ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 215 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |