dc.contributor.advisor | Alıç, Mehmet | |
dc.contributor.author | Ağaoğlu, Esmahan | |
dc.date.accessioned | 2010-06-11T17:21:08Z | |
dc.date.available | 2010-06-11T17:21:08Z | |
dc.date.issued | 1986 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3144 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 6121 | en_US |
dc.description.abstract | Yükseköğrenim gören öğrencilerin mezun oldukları ortaöğretim programları ile yükseköğretimdeki başarı dereceleri arasındaki ilişkilerin incelenmek istendiği bu araştırmanın evrenini, Anadolu Üiversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi'nin tüm öğrencileri, örneklem grubunu ise 1983-1984 ve 1984-1985 öğretnim yıllarında İstatistik ve Tarih Bölümlerine kayıt yaptıran ve birinci yıl sonunda sınıf geçme notları elde edilebilen 274 öğrenci oluşturmaktadır. Fakültedeki öğrenci kayıtları taranarak elde edilen veriler "Varyans Analizi" ve "Ortalamalararası Farklar Testi" kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın amacına bağlı olarak test edilen dereceler sonucunda, farklı ortaöğretim programlarından gelen öğrencilerin İstatistik ve Tarih Bölümleri'nde ulaştıkları başarı düzeyleri birbirinden farklı; genel lise fen kolundan gelen öğrencileride diğer programlardan gelen öğrencilere göre bu bölümlerde daha başarılı bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretim programları | en_US |
dc.subject | Eğitim -- Müfredat programları | en_US |
dc.title | Farklı ortaöğretim programlarından gelen öğrencilerin yükseköğretimdeki başarılarının incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 90 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |