Uzaktan öğretimde basılı materyaller : Açıköğretim Fakültesi örneği
Özet
Araştırmacının amacı, Açıköğretim Fakültesi (AÖF) ders kitaplarını, seçilmiş bir uzmanlar grubu ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirmek ve uygulamaya yönelik öneriler geliştirmektir. Araştırma, AÖF birinci sınıfta okutulan 6 dersin 13 ve 21. üniteleri (toplam 12 ünite) üzerinde yapılmıştır. AÖF'ün danışmanlık hizmeti verdiği 18 bölgeden seçilen 500 öğrenci ve üç üniversiteden seçilen 6 öğretim üyesine uygulanan anket sonuçlarına göre, 1) Üniteler, amaçların davranışsal terimlerle ifade ediliş bakımından "yetersiz"; 2) Amaçların gerçekleşmesi için öğrenciye önerilen etkinlikler bakımından "orta"; 3) İçerik düzeni ve bilgilerin sunuluşu bakımından "orta" ya da "yetersiz"; 4) Yazılı anlatımın ve görsel öğelerin anlaşılırlığı, amaç-içerik uygunluğu, üslup, cümle uzunluğu ve fiziki okunabilirlik bakımından "yeterli"; 5) Anında kontrol sorularının anlaşılırlığı, ait olduğu bilginin özüyle ilişkisi bakımından "yeterli" bulunmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3145Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [142]