Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCeyhan, Esra
dc.contributor.authorAkın, Y. Dilek
dc.date.accessioned2004-12-30T11:25:04Z
dc.date.available2004-12-30T11:25:04Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3148
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195805en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin kişisel ve sosyal nitelikleri, aile nitelikleri ve aileden, arkadaştan ve öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyleri açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Bu amaçla, araştırmada resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kişisel ve sosyal nitelikleri olarak, cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı düzeyi, algılanan sosyo-ekonomik düzey, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılma durumu, öğrenim gördüğü okulda bulunmaktan hoşnut olma durumu, fiziksel görünüşünden memnun olma durumu; aile nitelikleri olarak annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, algılanan anne-baba tutumu, anne-babanın birliktelik durumu, doğum sırası algılanan sosyal destek düzeyleri olarak ise aileden, arkadaştan, öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyleri değişkenleri ele alınmıştır. Araştırma, 2003-2004 eğitim-öğretim yılında; Eskişehir il merkezindeki 3 resmi genel liseden 518, 2 özel genel liseden 455 toplam 973 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiş ve 909 öğrenciden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Bu araştırmada, Kişisel Bilgi Anketi, Kendini Kabul Envanteri Lise Formu, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, verilerin analizinde; bağımsız gruplar arası t testi ile Faktöriyel Varyans Analizi uygulanmıştır. F istatistiği önemli bulunduğunda Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeyleri resmi genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeyleri, cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı, algılanan sosyo-ekonomik düzey, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılma durumu, öğrenim gördüğü okulda bulunmaktan hoşnut olma durumu, fiziksel görünüşünden memnun olma durumu, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, algılanan anne-baba tutumu, anne-babanın birliktelik durumuna, aileden, arkadaştan, öğretmenden algılanan sosyal destek düzeylerine göre farklılaşma göstermektedir. Bununla birlikte genel ve özel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin doğum sırasına göre farklılık göstermediği görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLise öğrencileri -- Psikoloji -- Türkiyeen_US
dc.subjectKendini kabul ettirmeen_US
dc.titleResmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 155 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster