dc.description.abstract | Bu araştırmada, resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin kişisel ve sosyal nitelikleri, aile nitelikleri ve aileden, arkadaştan ve öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyleri açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Bu amaçla, araştırmada resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kişisel ve sosyal nitelikleri olarak, cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı düzeyi, algılanan sosyo-ekonomik düzey, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılma durumu, öğrenim gördüğü okulda bulunmaktan hoşnut olma durumu, fiziksel görünüşünden memnun olma durumu; aile nitelikleri olarak annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, algılanan anne-baba tutumu, anne-babanın birliktelik durumu, doğum sırası algılanan sosyal destek düzeyleri olarak ise aileden, arkadaştan, öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyleri değişkenleri ele alınmıştır. Araştırma, 2003-2004 eğitim-öğretim yılında; Eskişehir il merkezindeki 3 resmi genel liseden 518, 2 özel genel liseden 455 toplam 973 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiş ve 909 öğrenciden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Bu araştırmada, Kişisel Bilgi Anketi, Kendini Kabul Envanteri Lise Formu, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, verilerin analizinde; bağımsız gruplar arası t testi ile Faktöriyel Varyans Analizi uygulanmıştır. F istatistiği önemli bulunduğunda Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeyleri resmi genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeyleri, cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı, algılanan sosyo-ekonomik düzey, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılma durumu, öğrenim gördüğü okulda bulunmaktan hoşnut olma durumu, fiziksel görünüşünden memnun olma durumu, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, algılanan anne-baba tutumu, anne-babanın birliktelik durumuna, aileden, arkadaştan, öğretmenden algılanan sosyal destek düzeylerine göre farklılaşma göstermektedir. Bununla birlikte genel ve özel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin doğum sırasına göre farklılık göstermediği görülmüştür. | en_US |