Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi
Özet
Yapılan araştırma ve Eskişehir'deki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden, ana dili Türkçe olan, 3-6 yaş grubu çocuklarının dil gelişimlerinde ad bildirilen sözcükleri edinimleri durum saptamalı tarama yöntemiyle belirlenmeye çalışılmıştır. Eskişehir'deki okul öncesi eğitim kurumlarından küme örneklem yoluyla seçilen 380 deneğe 16 ad türü ve her ad türünde 5'er örnek sözcüğün bulunduğu toplam 80 sözcük resimleştirilerek sunulmuştur. Her sözcük için bir sayfa üzerinde 4 seçenek belirlenmiş ve deneklerden sözcük söylendiğinde ilgili resmi bulup göstermesi istenmiştir. Veriler toplandıktan sonra her doğru cevap için alınan bir puan önce genel olarak sonra yaş, cinsiyet, kurum ve ad türlerine göre hesaplanarak ortalama ham puanlar belirlenmiştir. Puanlar arası farkların anlamlı olup olmadığı "t" testi ve "oran farkları" testiyle sınanmıştır. Deneklerin her ad türünde aldığı ortalama ham puanlar belirlendikten sonra, bu puanlar büyükten küçüğe doğru dizilerek ad türlerinin bilinme sırası bulunmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3151Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]