Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKonrot, Ahmet
dc.contributor.authorGirgin, Cem
dc.date.accessioned2014-04-14T16:48:36Z
dc.date.available2014-04-14T16:48:36Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3161
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6162en_US
dc.description.abstractBu araştırmada araştırmacı İşitme Engelli Çocuklar Merkezi'nde, doğal işitsel-sözel yöntem ile eğitim gören işitme engelli çocuklarda bürünsel özelliklerden vurgunun akustik olarak nasıl gerçekleştirdiklerini gözlemeyi amaçlamıştır. Araştırmada kesit alınarak karşılaştırmalı deneme modeli uygulanmıştır. Deneme modelinde 9 işiten çocuk kontrol grubunu, 9 işitme engelli çocuk da deneme grubunu oluşturmuştur. Araştırmayı gerçekleştirebilmek için 720 sözcük teybe kayıt edilmiş ve akustik çözümlemesi yapılmıştır. Amacı gözliyebilmek için sekiz tane denence gerçekleştirilmiştir. 1. Ho: İşitme engelli çocuklar tarafından sesli okunan sözcüklerde heceler arası şiddet farkları yoktur. 2. Ho:Normal işiten çocuklar tarafından sesli olarak okunan sözcüklerde heceler arası şiddet farkları yoktur. 3. Ho: İşitme engelli çocuklar tarafından sesli olarak okunan sözcüklerde heceler arasında süre farkı yoktur. 4. Ho: Normal işiten çocuklar tarafından sesli olarak okunan sözcüklerde heceler arasında süre farkı yoktur. 5. Ho: İşitme engelli çocuklarla normal işiten çocukların konuşmaları karşılaştırıldığında bunların okudukları sözcüklerdeki birinci hecelerin şiddetleri farklılık göstermez. 6. Ho: İşitme engelli çocuklar ile normal işiten çocukların konuşmaları karşılaştırıldığında bunların okudukları sözcüklerdeki ikinci hecelerin şiddetleri farklılık göstermez. 7. Ho: İşitme engelli çocuklar ile normal işiten çocukların konuşmaları karşılaştırıldığında bunların okudukları sözcüklerdeki birinci hecelerin süreleri farklılık göstermez. 8. Ho: İşitme engelli çocuklar ile normal işiten çocukların konuşmaları karşılaştırıldığında bunların okudukları sözcüklerdeki ikinci hecelerin süreleri farklılık göstermez. Denencelerin F testi kullanılarak sınanması sonucunda her iki grup kendi içlerinde karşılaştırıldıklarında gerek süre gerekse şiddet boyutunda heceler arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşitme özürlü çocuklaren_US
dc.subjectTürk dili -- Vurgular ve vurgulamaen_US
dc.titleDoğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda sözcük vurgusunun akustik yönden değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 54 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster