dc.contributor.advisor | Özyürek, Mehmet | |
dc.contributor.author | Kırcaali-İftar, Gönül | |
dc.date.accessioned | 2013-04-02T07:22:10Z | |
dc.date.available | 2013-04-02T07:22:10Z | |
dc.date.issued | 1987 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3165 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 6226 | en_US |
dc.description.abstract | Piaget'nin zihinsel gelişim kuramında yer alan zihinsel yapılardan korunum kavramı, olgunlaşmadan olduğu kadar ortam ve yaşantılardan da etkilenmektedir. Günümüzde işitme engelli çocuklara yönelik çeşitli eğitim ortamlarına rastlanmaktadır. Bu araştırmada, işitme engelli çocuklar için iki farklı eğitim ortamı olan Eskişehir Sağırlar Okulu'na ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'ne (İÇEM) devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Sağırlar Okulu'na ve İÇEM'e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler arasında sayı, sıvı miktarı ve katı miktarı korunumu kavramları ile, yapılan açıklama türleri bakımından farklılık olup olmadığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın deseni doğal karşılaştırma/geriye dönük değerlendirme (ex post facto design) türündedir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için Korunum Kavramını Değerlendirme Ölçeği geliştirilmiştir. Bu ölçek 1985-86 öğretim yılının sonunda 8 yaşında bulunan Sağırlar Okulu'nda 7, İÇEM'de 8 olmak üzere toplam 15 öğrenciden oluşan tüm evrene uygulanmıştır. Elde edilen veriler, Fisher'in Kesin Olasılık (x2) Testi ile çözümlenmiştir. Sağırlar Okulu ve İÇEM'e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler arasında sayı, sıvı miktarı ve katı miktarı korunumu kavramları bakımından İÇEM lehine farklar bulunmuştur ancak bu farkların 0.05 düzeyinde anlamlı olmadığı belirlenmiştir. İstatistiksel bakımdan anlamlı fark olmaması, korunum kavramının kazanılmasında olgunlaşmanın etkili olduğu izlenimini yaratmaktadır. Araştırma grupları arasında korunum kavramını kazanma yüzdeleri bakımından kavramının kazanılmasında rol oynadığına ilişkin bir belirtidir. Sıvı miktarı ve katı miktarı korunumu kavramlarını kazanmış olan denek sayısının çok küçük olması nedeniyle, bu kavramları kazanmış olan çocukların yapmış oldukları tersine-çevrilebilirlik, özdeşlik ve ödünleme türü açıklamaların karşılaştırılmasında istatistiksel tekniklerden yararlanılamamıştır. Ancak korunum kavramını kazanmış olan deneklerin yaptıkları açıklamalara ilişkin elde edilen yüzdeler, işitme engelli çocukların çoğunun tersine-çevrilebilirlik türü açıklama yaptıklarını ortaya çıkarmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gelişim psikolojisi | en_US |
dc.subject | Korunum yasaları (Fizik) | en_US |
dc.subject | Piaget bilişsel gelişim teorisi | en_US |
dc.title | 8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının değerlendirilmesi : Eskişehir Sağırlar Okulu ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'nde bir uygulama | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 79 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |