Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzyürek, Mehmet
dc.contributor.authorKırcaali-İftar, Gönül
dc.date.accessioned2013-04-02T07:22:10Z
dc.date.available2013-04-02T07:22:10Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3165
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6226en_US
dc.description.abstractPiaget'nin zihinsel gelişim kuramında yer alan zihinsel yapılardan korunum kavramı, olgunlaşmadan olduğu kadar ortam ve yaşantılardan da etkilenmektedir. Günümüzde işitme engelli çocuklara yönelik çeşitli eğitim ortamlarına rastlanmaktadır. Bu araştırmada, işitme engelli çocuklar için iki farklı eğitim ortamı olan Eskişehir Sağırlar Okulu'na ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'ne (İÇEM) devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Sağırlar Okulu'na ve İÇEM'e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler arasında sayı, sıvı miktarı ve katı miktarı korunumu kavramları ile, yapılan açıklama türleri bakımından farklılık olup olmadığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın deseni doğal karşılaştırma/geriye dönük değerlendirme (ex post facto design) türündedir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için Korunum Kavramını Değerlendirme Ölçeği geliştirilmiştir. Bu ölçek 1985-86 öğretim yılının sonunda 8 yaşında bulunan Sağırlar Okulu'nda 7, İÇEM'de 8 olmak üzere toplam 15 öğrenciden oluşan tüm evrene uygulanmıştır. Elde edilen veriler, Fisher'in Kesin Olasılık (x2) Testi ile çözümlenmiştir. Sağırlar Okulu ve İÇEM'e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler arasında sayı, sıvı miktarı ve katı miktarı korunumu kavramları bakımından İÇEM lehine farklar bulunmuştur ancak bu farkların 0.05 düzeyinde anlamlı olmadığı belirlenmiştir. İstatistiksel bakımdan anlamlı fark olmaması, korunum kavramının kazanılmasında olgunlaşmanın etkili olduğu izlenimini yaratmaktadır. Araştırma grupları arasında korunum kavramını kazanma yüzdeleri bakımından kavramının kazanılmasında rol oynadığına ilişkin bir belirtidir. Sıvı miktarı ve katı miktarı korunumu kavramlarını kazanmış olan denek sayısının çok küçük olması nedeniyle, bu kavramları kazanmış olan çocukların yapmış oldukları tersine-çevrilebilirlik, özdeşlik ve ödünleme türü açıklamaların karşılaştırılmasında istatistiksel tekniklerden yararlanılamamıştır. Ancak korunum kavramını kazanmış olan deneklerin yaptıkları açıklamalara ilişkin elde edilen yüzdeler, işitme engelli çocukların çoğunun tersine-çevrilebilirlik türü açıklama yaptıklarını ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGelişim psikolojisien_US
dc.subjectKorunum yasaları (Fizik)en_US
dc.subjectPiaget bilişsel gelişim teorisien_US
dc.title8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının değerlendirilmesi : Eskişehir Sağırlar Okulu ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'nde bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 79 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster