PTT görevlilerinin yabancı dil etkinlikleri ve (bu konudaki) hizmet içi eğitim ihtiyaçları
Özet
Toplumların varlığını, kalkınmasını, sosyal ilişkilerin kurulmasını ve sürdürülmesini sağlayan en önemli olgulardan biri eğitimdir. Kişinin okul yaşamından sonra, işte bilgi eksikliği, deneyim noksanlığı, beceri zayıflığı, adaptasyon zorluğu çektiğinde, kurumlarda yeni teknolojilerden yararlanarak prodüktivitelerini arttırmak, maliyetleri ucuzlatmak istediklerinde hizmet içi eğitim kaçınılmaz olmuştur. Bu zorunluluk kalkınma planlarına ve yasalarına girmiştir. Kurumlarda da uygulamaları gün geçtikçe artmıştır. Bu çalışmada Sirkeci Merkez PTT görevlilerinin kendi görüşleri açısından yabancı dil öğrenmeye yönelik etkinliklerinin belirlenmesi ve yabancı dile ilişkin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını saptamaya çalışılmıştır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, yabancı dil ve hizmet içi eğitim, kalkınma planları ve yasalardaki hizmet içi eğitim, kurum, birey, ekonomik ve toplum açısından probleme yer verilmiştir. İkinci bölümde, araştırmanın yöntemi, evren ve örneklemi, bilgi toplama araçları, uygulama, istatistiksel yöntemler ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, araştırmada elde edilen bulgular ve bulgulara dayanılarak yapılan yorumlara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, bulgulara kadar olan kısmın özeti, bulgulara dayanılarak yapılan yargı ve öneriler yer almaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3185
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]