dc.contributor.advisor | Can, Gürhan | |
dc.contributor.author | Dikici, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2014-06-12T17:24:31Z | |
dc.date.available | 2014-06-12T17:24:31Z | |
dc.date.issued | 1990 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3188 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 12280 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada zihinsel engelli çocukların annelerinin çocuklarına yönelik tutumlarında bilgi verici türden bir rehberlik uygulamasının etkisi araştırılmıştır. Çalışma 1989-1990 öğretim yılında Bursa Eğitilebilir Çocuklar İş Okulundaki öğrencilerin anneleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ön test ve son test ölçmelerini içeren deney ve kontrol gruplarınınyer aldığı gerçek deneme modeli biçiminde desenlenmiştir. Deney grubu ile sekiz hafta süren bilgi verici toplantılar yapılmış, kontrol grubu herhangi bir işleme tabi tutulmamıştır. Araştırma bulguları sonunda, bilgi verici toplantılara katılan EÇİO öğrenci annelerinin çocuklarına yönelik tutumlarında deney öncesine göre anlamlı düzeyde artışlar görülmüştür. Bunu yanı sıra, çocuğun ve annenin özlük nitelikleri bakımından denekler arasında görülen faklılıklara, annelerin tutumlarında gözlenen değişiklikler arasında bir ilişki bulunmadığı kanısına varılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Zihinsel özürlü çocuklar | en_US |
dc.subject | Grup rehberliği, Eğitimde | en_US |
dc.subject | Öğretmen-anababa ilişkileri | en_US |
dc.title | Zihinsel engeli olan çocukların annelerine yönelik grup rehberliğinin tutum değişimi açısından etkililiği | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IX, 112 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |