Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCan, Gürhan
dc.contributor.authorDikici, Aynur
dc.date.accessioned2014-06-12T17:24:31Z
dc.date.available2014-06-12T17:24:31Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3188
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 12280en_US
dc.description.abstractBu çalışmada zihinsel engelli çocukların annelerinin çocuklarına yönelik tutumlarında bilgi verici türden bir rehberlik uygulamasının etkisi araştırılmıştır. Çalışma 1989-1990 öğretim yılında Bursa Eğitilebilir Çocuklar İş Okulundaki öğrencilerin anneleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ön test ve son test ölçmelerini içeren deney ve kontrol gruplarınınyer aldığı gerçek deneme modeli biçiminde desenlenmiştir. Deney grubu ile sekiz hafta süren bilgi verici toplantılar yapılmış, kontrol grubu herhangi bir işleme tabi tutulmamıştır. Araştırma bulguları sonunda, bilgi verici toplantılara katılan EÇİO öğrenci annelerinin çocuklarına yönelik tutumlarında deney öncesine göre anlamlı düzeyde artışlar görülmüştür. Bunu yanı sıra, çocuğun ve annenin özlük nitelikleri bakımından denekler arasında görülen faklılıklara, annelerin tutumlarında gözlenen değişiklikler arasında bir ilişki bulunmadığı kanısına varılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklaren_US
dc.subjectGrup rehberliği, Eğitimdeen_US
dc.subjectÖğretmen-anababa ilişkilerien_US
dc.titleZihinsel engeli olan çocukların annelerine yönelik grup rehberliğinin tutum değişimi açısından etkililiğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 112 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster