Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzsoy, Yahya, 1926-1996
dc.contributor.authorTekin, Şükran
dc.date.accessioned2015-07-15T07:21:48Z
dc.date.available2015-07-15T07:21:48Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3193
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6073en_US
dc.description.abstractKaynak, mesaj, araç, hedef ve yansıma öğelerini içeren ileşim süreci sosyal bir varlık olan insanın toplumsalaşmasında önemlidir. İletişim sürecinde bireylerin dikkat, ilgi, istek ve davranışlarında olumlu veya olumsuz değişikliklerin meydana gelmesi amaçlanır. Günümüzde gittikçe önem kazanan eğitim ve reklam gibi temeli iletişime dayalı bilimler de iletişimin dikkat, ilgi, istek ve davranış değiştirme amaçları üzerinde oturtulmaktadır. Toplumların eğitilmesinde kitle iletişim araçalarına, özellikle radyotelevizyon ve gazetelere büüyk umutlar bağlanırken; artan üretimin daha geniş kitlelere duyurulması amacıyla da reklamcılık alanında kitle iletişim araçalrınadan yararlanılmaktadır. Bu alanda ise televizyon reklem programları özel bir yere sahiptir. Televizyonda yayımlanan gazete reklem programlarını aynı zamanda eğitim sürecinde yer alan dikkat, ilgi, istek ve davranışsal amaçlar doğrultusunda incelendiğinde; gerçek hedef kitlesi çocuklar olmadığı halde satışı arttırmak amacıyla televizyonda yayımlanan gazete reklem programlarında çocuklara seslenilmektedir. Anlatım teknikleri görüntüleri ile her zaman çocukların dikkatini çeken programlarında ilgiyi sağlamak amacıyla çocukların öğrenme, başarı, oyuneğlence, sahip olma güdülerine seslenilmekte, istek uyandırmak amacıyla çocuklara yönelik ek ürünler verilmektedir. Televizyonda yayımlanan gazete reklam programları ile çocukların gazeteleri tanıdığı ve ilgi duyduğu düşünülse de reklam programında gazeteler hakkında ayrıntılı bilgi verilmemekte, verilen bilgiler ise ek ürün içermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTelevizyon reklamlarıen_US
dc.subjectGazete reklamlarıen_US
dc.titleTelevizyon reklamlarının iletişim amaçları : televizyonda yayımlanan gazete reklamlarının içerik çözümlemesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 93 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster