Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEripek, Süleyman
dc.contributor.authorEsen, Harika
dc.date.accessioned2014-06-12T17:21:29Z
dc.date.available2014-06-12T17:21:29Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3194
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6147en_US
dc.description.abstractAraştırma Bursa il merkezinde 4. ve 5. sınıfa devam eden alt özel sınıf öğrencilerinin, EGZÇ ilkokul programında yer alan Türkçe dersi ilkokuma boyutunu gerçekleştirme durumlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Durum saptama niteliğindeki araştırma, 1988-1989 öğretim yılı birinci döneminde alt özel sınıf (4. ve 5. sınıfa devam eden öğrencilerinden 54'ü üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğunu 5. sınıf ve erkek öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla İlkokuma Değerlendirme Formu geliştirilmiştir. Toplanan veriler sonunda öğrencilerin ilkokuma davranış larını gerçekleştirme durumları bağımsız, öğretim ve engelleme düzeylerine göre değerlendirilmiştir. Öğrencilerin, EGZÇ ilkokul programında verilen Türkçe dersi okuma-yazma öğretimi amaçlarından ilkokuma boyutunu ilgilendiren davranışlarda değişik derecelerde yardıma gereksinimleri bulunmaktadır. Önemli bir bölümünün ilkokuma amaç davranışlarını gerçekleştirmekten uzak olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklaren_US
dc.subjectYeterlik testlerien_US
dc.titleAlt özel sınıflara devam eden 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ilkokuma durumunun belirlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageV, 80 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster