dc.contributor.advisor | Eripek, Süleyman | |
dc.contributor.author | Esen, Harika | |
dc.date.accessioned | 2014-06-12T17:21:29Z | |
dc.date.available | 2014-06-12T17:21:29Z | |
dc.date.issued | 1990 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3194 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 6147 | en_US |
dc.description.abstract | Araştırma Bursa il merkezinde 4. ve 5. sınıfa devam eden alt özel sınıf öğrencilerinin, EGZÇ ilkokul programında yer alan Türkçe dersi ilkokuma boyutunu gerçekleştirme durumlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Durum saptama niteliğindeki araştırma, 1988-1989 öğretim yılı birinci döneminde alt özel sınıf (4. ve 5. sınıfa devam eden öğrencilerinden 54'ü üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğunu 5. sınıf ve erkek öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla İlkokuma Değerlendirme Formu geliştirilmiştir. Toplanan veriler sonunda öğrencilerin ilkokuma davranış larını gerçekleştirme durumları bağımsız, öğretim ve engelleme düzeylerine göre değerlendirilmiştir. Öğrencilerin, EGZÇ ilkokul programında verilen Türkçe dersi okuma-yazma öğretimi amaçlarından ilkokuma boyutunu ilgilendiren davranışlarda değişik derecelerde yardıma gereksinimleri bulunmaktadır. Önemli bir bölümünün ilkokuma amaç davranışlarını gerçekleştirmekten uzak olduğunu göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Zihinsel özürlü çocuklar | en_US |
dc.subject | Yeterlik testleri | en_US |
dc.title | Alt özel sınıflara devam eden 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ilkokuma durumunun belirlenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | V, 80 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |