Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEripek, Süleyman
dc.contributor.authorÖzten, Tan
dc.date.accessioned2014-06-12T17:22:32Z
dc.date.available2014-06-12T17:22:32Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3200
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6852en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı 1989-1990 öğretim yılında Yozgat ili merkezinde ilkokul üçüncü sınıflara devam eden öğrencilerin konuşmalarının eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesidir. Araştırma örneklemini, 31 üçüncü sınıfa devam eden toplam 947 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerde eklemleme bozukluğu iki aşamada belirlenmiştir. İlk aşamada konuşma özürü taraması yapılmış, ikinci aşamada Cümle Eklemleme Testi uygulanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda 53 öğrencide eklemleme bozukluğu belirlenmiştir. Kız ve erkek öğrencilerde eklemleme bozukluğunun görülme oranı birbirine oldukça yakındır. Eklemleme bozukluğunun en yaygın olarak görüldüğü yaş grubu ''7.6ay ve küçük'' yaş grubudur. Anne-babalarının eğitim düzeyi ''okuryazar'' olanlarda eklemleme bozukluğu yaygın olarak görülmüştür. Öğrencilerin çoğunun ailesi çocuktaki eklemleme bozukluğunun farkındadır. Farkedildiği yaş ''4 yaş ve öncesi''nde yoğunlaşmaktadır. Öğrencilerin çoğunun konuşma düzeneğini oluşturan organlarında yapısal bozukluk belirlenmiştir. Yalnızca 3 öğrencide işitme özürlü belirlenmiştir. Zeka bölümü 68'in altınta olan öğrenci sayısına fazlalığı dikkati çekmektedir. Öğrencilerin önemli bir bölümünün evlerinde eklemleme bozukluğu olan bir başkası bulunmaktadır. Yalnızca 3 öğrencinin evinde çift dil konuşulmaktadır. Öğrencilerin önemli bir bölümünde duygusal ve sosyal problemlere rastlanmıştır. Öğrencilerin çoğunda alışkanlık problemi belirlenmiştir. En yaygın olarak görülen alışkanlık problemi ''gece altını ıslatma''dır. Arkadaşlık ilişkileri dikkate alındığında 53 öğrenciden 16'sının ''sosyal ilişkileri zayıf'', 7'sinin de arkadaşları tarafından ''istenilmeyen'' öğrenciler olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yarısından fazlasının duygusal durumunun içedönük ve saldıroan olması dikkati çekmektedir. Öğrencilerin çoğunda eklemleme bozukluğunun farkedildiği dönemde ailede önemli bir olayın yaşandığı, bu olayların başında ise ''yeni bir kardeşin doğumu''nun geldiği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectKonuşma bozuklukları, Çocuklardaen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinde konuşmanın eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesi : Yozgat ili merkezindeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 83 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster