dc.contributor.advisor | Özyürek, Mehmet | |
dc.contributor.author | Yıkmış, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2015-07-01T07:23:33Z | |
dc.date.available | 2015-07-01T07:23:33Z | |
dc.date.issued | 1990 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3203 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 6883 | en_US |
dc.description.abstract | Ülkemizde normal çocuklar gibi işitme engelli çocuklar da altı yaşını doldurduğunda zorunlu öğrenim çağına girmiş olarak kabul edilmektedir. Ülkemizde işitme engelli öğrencilerin eğitim ve öğretimlerini yatılı sağırlar okullarında ve normal ilkokul içindeki sağırlar sınıflarında sürdürdüğü görülmektedir. Yatılı sağırlar okullarında ve normal ilkokul içindeki sağırlar özel sınıflarında işitme engelli öğrencilere Türkçe, fen bilgisi, hayat bilgisi, sosyal bilgiler, resim-iş gibi derslerle beraber matematik dersi de izletilmektedir. Bu araştırmada dördüncü ve beşinci sınıfa Ankara ilkokulları içindeki sağırlar özel sınıflarında ve Ankara Sağırlar Okulu'nda devam eden işitme engelli öğrencilerin matematik dersi içinde yer alan zaman ve değer ölçüleri konusundaki amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koyma amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 19881989 öğretim yılında dördüncü ve beşinci sınıfa Ankara belediye sınırları içinde bulunan ilkokulların içindeki sağırlar özel sınıflarında ve Ankara Sağırlar Okulu'nda devam eden işitme engelli öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemine ''Tabakalı örneklem'' yöntemiyle Ankara Sağırlar Okulu dördüncü sınıflarından 28. Ankara ilkokulları içindeki sağırlar özel sınıflarındaki beşinci sınıflardan 16 işitme engelli öğrenci seçilmiştir. Ankara ilkokulları içindeki sağırlar özel sınıflarındaki dördüncü sınıf ve Ankara Sağırlar Okulu beşinci sınıflarındaki işitme engelli öğrencilerin sayılarının az oluşu nedeniyle tümü örnekleme alınmıştır. Bu araştırma, doğal karşılaştırma geriye dönük değerlendirme (ex post facto desing) türündedir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için zaman ve değer ölçüleri mutlak başarı testi geliştirilmiştir. Geliştirilen zaman ve değer ölçüleri mutlak başarı testi Ankara ilkokulları içindeki sağırlar özel sınıflarında 26, Ankara Sağırlar Okulu'nda 47 işitme engelli öğrenci olmak üzere toplam 73 işitme engelli öğrenciye bireysel olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümü için Fisher tam olasılık (X2) testi ile Düzeltilmiş (Yates) Ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmanın başlıca bulguları şunlarıdır; 1. Zaman Ölçüleri İle İlgili Amaçları Gerçekleştirme Düzeylerinin... | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşitme özürlü çocuklar | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Öğretim | en_US |
dc.title | İşitme engelli öğrencilerin zaman ve değer ölçülerindeki amaçları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi : Ankara Sağırlar Okulu ile Ankara İlkokullarındaki sağırlar özel 4. ve 5. sınıflarında bir uygulama | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 86 s. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |