Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüçhan, Naci
dc.contributor.authorKarakaya, Çiğdem
dc.date.accessioned2015-06-30T10:54:09Z
dc.date.available2015-06-30T10:54:09Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3204
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6942en_US
dc.description.abstractGünümüzde nitelikli 'ara insan gücü' eğitiminin gereği ve önemi üzerinde durulmaktadır. Çünkü gelişmemizin en önlemli sorunlarından biri nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi ve bu gücün değerlendirilmesidir. Türkiye'de otel işletmelerinin dünya standartlarına getirilmiş bulunan faaliyetleri için talep ettiği becerikli ve bilgili işgücünün yetiştirilmesi, hangi vasıftaki insanın ele alınıp, işin gerektirdiği yetenekleri kazandırmak için neleri, ne boyutta kazandırmak gereğini saptamakta önemli bir çalışma alanı oluşturmaktadır. Bir başka deyişle ifade edecek, olursak, öğretimin bir diğer sulesi olan bilgi ve beceri, ağırlıklarının da saptanması gerekmektedir. Bu nedenle sistemin temel sorunlarından biri olan nitelikli insangücü yetersizliğini aşabilmek için; mevcut önlisans düzeyindeki eğitim kurumlarının turizm ve otelcilik programlarındaki, servis dersinin Uluslararası Çalışma Bürosu (ILO)'nun belirlediği servis elemanına ilişkin iş ve gücü tanımlamaları doğrultusunda düzenlenip düzenlenmediğinin değerlendirilmesi bu çalışmanın sorunu oluşturmuştur. Bu amaçla yapılan çalışma dört temel bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde; turizm ve turizm sektörünün tanıtımı, konaklama sektörünün yapısı ve özellikleri, turizm eğitimi ve mevcut turizm eğitim kurumlarınca ilişkin görüşlerinden oluşan kısa kurumsal açıklamalar yer almıştır. İkinci bölümde çalışmanın yöntemine ilişkin bilgiler, üçüncü bölümde ise; servis elemanlarının görev ve sorumluluklarına, önlisans eğitim kurumlarının turizm ve otelcilik ders programları ve Uluslararası Çalışma Bürosunun servis elemanına ilişkin iş ve görev tanımlamaları ile, turizm ve otelcilik ders programlarında yer alan servis dersinin karşılaştırılmasından oluşan bir çizelge yer almaktadır. Dördüncü bölümde, araştırma konusunda ilişkin öneriler ve yargı yer almaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectMesleki eğitimen_US
dc.subjectTurizm meslek yüksekokullarıen_US
dc.titleServis alanında turizm sektörü insangücü talebi ile turizm meslek yüksekokulları eğitimi karşılaştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 111 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster