Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGökdağ, Dursun
dc.contributor.authorÇetinöz, Nermin
dc.date.accessioned2017-06-14T11:10:54Z
dc.date.available2017-06-14T11:10:54Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3211
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 91343en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'de kullanılan Açıköğretim sisteminde /çok ucuz ve kullanımı kolay bir araç olan / işitsel kaset'in ızaktan mate- matik öğretiminde kullanılıp kullanılmayacağını sorununa yanıt aramak üzere yapılmıştır. Çalışma evrenini, Eskişehir ilinde Açıköğretim Fakültesi, İk- tisat ve İşidaresi programlarında I. sınıfında olup, 7/3/1992 tarihin- de Yunus Emre Kampüsünde yapılan Matematik dersi danışmanlık oturumuna katılan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma evreni içinden öğrencilerin yaş, cinsiyet, medeni du- rum, bir işte çalışma durumu vb. kişisel özelliklerinin eşit oranda temsil edildiği 20'er kişilik deney ve kontrol grupları oluşturulmuş- tur. Çalışmada I. sınıf Matematik dersinin ilk üç ünitesini kapsayan bir örnek kaset hazırlanmıştır. Bunun için öncelikle, ders kitabında yer alan üniteler, amaç ve içerik yönünden incelenerek, amaçlar yeni- den yazılmıştır. Materyalin hazırlanması sırasında, ders kitabını ya- zan editörün de yer aldığı, uzmanlarsan oluşan bir ekip görev almış- tır. Sorular öğrencilere ayrıca yazılı olarakta verilmiş, kullanım ile ilgili gerekli açıklamalar kasetin başında yapılmıştır. Burada, soru- ları öncelikle öğrencilerin çözmesi hedeflenmiştir. Konuda yer alan öğrencilere yazılı olarak da verilmiştir. Kayıt için, Anadolu Üniversitesi'nin radyo stüdyosundan yarar- lanılmıştır.Bu anlatımın doğal ve rahat olmasına özen gösterilmiştir. Hazırlanan kasetler, bir özel stüdyolarda çoğaltılarak, I. a- ra sınavdan iki hafta önce 24/3/1992 tarihindeki oturumda yazılı me- ler ile birlikte deney grubuna dağıtılmıştır. AÖF I. sınıf Matematik ara sınavında, deneme vee kontrol grup- larının, ilk üç ünite'den çıkan sorular karşısındaki baları durumları- nın karşılaştırılması, Ö. S.Y.M.'den gerekli verilerin sağlanmaması nedeniyle mümkün olmamıştır. Bu nedenle, araştırmadan elde edilen ve- riler, deney grubunun araştırma için geliştirilmiş materyale ve genel- de uzaktan matematik öğretiminde işitsel kullanılmasına ilişkin görüş- leri ile sınırlıkalmıştır. Çalışmada elde edilen veriler, iki ayrı formda toplanmıştır. Daha sonra verilerin tek tek yüzdelik hesapları yapılarak, bulgular çizelgeler halinde gösterilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSes kasetleri, Eğitimdeen_US
dc.titleUzaktan matematik öğretiminde işitsel kasetin kullanılması : (AÖF için bir model önerisi)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 68 y. : 2 ses kaseti + 1 CD-ROM (2 saat, 53 dakika, 33 saniye).en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster