dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkiye'de kullanılan Açıköğretim sisteminde /çok ucuz ve kullanımı kolay bir araç olan / işitsel kaset'in ızaktan mate- matik öğretiminde kullanılıp kullanılmayacağını sorununa yanıt aramak üzere yapılmıştır. Çalışma evrenini, Eskişehir ilinde Açıköğretim Fakültesi, İk- tisat ve İşidaresi programlarında I. sınıfında olup, 7/3/1992 tarihin- de Yunus Emre Kampüsünde yapılan Matematik dersi danışmanlık oturumuna katılan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma evreni içinden öğrencilerin yaş, cinsiyet, medeni du- rum, bir işte çalışma durumu vb. kişisel özelliklerinin eşit oranda temsil edildiği 20'er kişilik deney ve kontrol grupları oluşturulmuş- tur. Çalışmada I. sınıf Matematik dersinin ilk üç ünitesini kapsayan bir örnek kaset hazırlanmıştır. Bunun için öncelikle, ders kitabında yer alan üniteler, amaç ve içerik yönünden incelenerek, amaçlar yeni- den yazılmıştır. Materyalin hazırlanması sırasında, ders kitabını ya- zan editörün de yer aldığı, uzmanlarsan oluşan bir ekip görev almış- tır. Sorular öğrencilere ayrıca yazılı olarakta verilmiş, kullanım ile ilgili gerekli açıklamalar kasetin başında yapılmıştır. Burada, soru- ları öncelikle öğrencilerin çözmesi hedeflenmiştir. Konuda yer alan öğrencilere yazılı olarak da verilmiştir. Kayıt için, Anadolu Üniversitesi'nin radyo stüdyosundan yarar- lanılmıştır.Bu anlatımın doğal ve rahat olmasına özen gösterilmiştir. Hazırlanan kasetler, bir özel stüdyolarda çoğaltılarak, I. a- ra sınavdan iki hafta önce 24/3/1992 tarihindeki oturumda yazılı me- ler ile birlikte deney grubuna dağıtılmıştır. AÖF I. sınıf Matematik ara sınavında, deneme vee kontrol grup- larının, ilk üç ünite'den çıkan sorular karşısındaki baları durumları- nın karşılaştırılması, Ö. S.Y.M.'den gerekli verilerin sağlanmaması nedeniyle mümkün olmamıştır. Bu nedenle, araştırmadan elde edilen ve- riler, deney grubunun araştırma için geliştirilmiş materyale ve genel- de uzaktan matematik öğretiminde işitsel kullanılmasına ilişkin görüş- leri ile sınırlıkalmıştır. Çalışmada elde edilen veriler, iki ayrı formda toplanmıştır. Daha sonra verilerin tek tek yüzdelik hesapları yapılarak, bulgular çizelgeler halinde gösterilmiştir. | en_US |