dc.contributor.advisor | Konrot, Ahmet | |
dc.contributor.author | Mermer, Gülten | |
dc.date.accessioned | 2010-06-14T17:26:07Z | |
dc.date.available | 2010-06-14T17:26:07Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3212 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 91485 | en_US |
dc.description.abstract | Cinselliğin sır olarak saklandığı, sistemli cinsel eğitim p- rogramlarına yer verilmediği ülkemizde zihin engellilerin özellikle- rinden dolayı cinsel konularda yeterli ve doğru bilgi edinebilmeleri çoğu zaman mümkün olmamaktadır. Zihin engellilere yönelik cinsel eği- tşm programları hazırlanmadan önce kendilerine en yakın kişiler olan ve cinsel eğitimi öncelikle vermesi gereken annelerin, babaların ve eğitimcilerin bu konudaki görüşlerinin belirlenmesi önemlidir. Bu araştırmada da zihin engelli ergenlerin cinsel eğitim ge- reksinimleri hakkında anne, baba ve eğitimci görüşlerinin neler olduğu ile bu görüşler arasında farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışıl- mıştır. Zihin engelli ergenlerin cinsel eğitim gereksinimleri hakkın- daki görüşlerin; anne, baba ve eğitimci olma açısından; anne, babala- rın öğrenim düzeyleri açısından; eğitimcilerin cinsiyetleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığı ortaya çıkartılmıştır. Zihin engelli ergenlerin cinsel eğitim gereksinimleri hakkın- daki görüşleri belirlemek üzere hazırlanan anket, İzmir-Bornova, Bursa Balıkesir illerindeki Eğitilebilir Çocuklar İş Okullarına devam eden zihin engellilerin anne, baba ve eğitimcilerine uygulanmıştır. Anket ile elde edilen veriler (%) yüzdeler halinde özetlenip, görüşler ara- sındaki farklılığın anlamlı olup olmadığı (x2) testi ile ölçülmüştür. Elde edilen bulgulara göre anne, baba ve eğitimciler, zihin engelli ergenlerin cinsel konularda yeterince bilgilendirilmediklerini, kendi- lerini suistimallere karşı koruyabilmeleri, cinsel yaşamlarının kısıt- lanmaması, uygun olmayan cinsel davranışların ve problemlerin çözümle- nebilmesi için sistemli bir cinsel eğitimi gerekli görmektedirler. Bu- nunla birlikte anne, baba ve eğitimciler kendi cinsel bilgileri yeter- li olmadığından zihin engellilerin cinsel eğitimlerine katkıda buluna- bilmek için sürekliliği olan eğitim programlarına katılarak, zihin en- gellilerin cinsel gelişim özellikleri ve ihtiyaçları, evlilik ve aile yaşamları ile cinsel eğitim vermede kullanılacak yöntemler konularında bilgi almak istediklerin belirtmişlerdir. Sonuç olarak zihin engellilerin cinsel eğitimleri için önce- likle anne, baba ve eğitimcilerin bilgilendirilmeleri gerekmektedir. Bunun için cinsel eğitim programları düzenlenmeli, düzenlenecek cin- sel eğitim programları öncelikle anne, baba ve eğitimcilere sonra da zihin engellilere yönelik olmalıdır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Cinsel eğitim, Zihinsel özürlülere | en_US |
dc.subject | Zihinsel özürlüler -- Cinsel davranış | en_US |
dc.title | Zihinsel engelli ergenlerin cinsel eğitim gereksinimleri hakkında anne, baba ve eğitimci görüşlerinin değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 163 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |