Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaşar, Şefik
dc.contributor.authorOğuz, Aytunga
dc.date.accessioned2014-10-27T15:44:39Z
dc.date.available2014-10-27T15:44:39Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3213
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 91511en_US
dc.description.abstractBu araştırma, fen öğretiminde ipuçları ve dönüt-düzeltme iş- lemlerinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi olup olmadığı ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 1992-1993 öğretim yılı ikinci yarıyılında, Kütahya Lisesi ortaokul ikinci sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiş- tir. Deneysel nitelikteki bu araştırmanın denekleri, anket soruları ve öntest puanları göz önünde bulundurularak denkleştirilmiştir. Denk- leştirilmiş grupları oluşturmak için her sınıftan 23 öğrenci seçilerek üç grup (n=69) oluşturulmuştur. Öğrenciler, deney ve kontrol grupları- na yansız atamayla atanmıştır. Birinci deney grubunda, öğrencilere dö- nüt-düzeltme işlemleri uygulanmış; ikinci deney grubunda, birinci de- ney grubundaki işlemlere ek olarak öğrencilere ''uygun'' ipuçları ve- rilmiş; kontrol grubunda ise, bu işlemlerin hiçbiri uygulanmamıştır. Verilerin toplanmasında, anket ve Ünite Erişi Testi'nden ya- rarlanılmıştır. Araştırma ünitesi ile ilgili davranışları yoklayan Ünite Erişi Testi, her üç gruba da öğretiminden önce öntest, ünitenin öğretiminden sonra da sontest olarak uygulanmıştır. Bu test, ayrıca birinci ve ikinci deney gruplarında, öğrencilerin öğrenme eksikleri saptamak amacıyla, dönüt-düzeltme işlemlerinden önce de uygulanmıştır. Araştırmanın denencelerinde; deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin erişi düzeyleri arasında deney grupları lehine; deney grupları arasında da, ikinci deney grubu lehine anlamlı farklar olduğu öne sürülmüştür. Denencelerin sınanmasında tek yönlü varyans analizi ile testi kullanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak da 0.05 alınmıştır. Yapılan analizlerden sonra şu sonuçlara varılmıştır. 1. Birinci ve ikinci deney gruplarındaki öğrencilerin erişi düzeyleri ile kontrol grubundaki öğrencilerin erişi düzeyleri arasında deney grupları lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 2.Birinci ve ikinci deney grublarındaki öğrencilerin erişi dü- zeyleri arasındaki anlamlı bir fark bulunmamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen bilimleri -- Öğretimen_US
dc.titleFen öğretiminde ipuçları ve dönüt-düzeltme işlemlerinin erişi düzeyine etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 146 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster