dc.contributor.advisor | Sözer, Ersan | |
dc.contributor.author | Ergül, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2014-06-12T17:27:02Z | |
dc.date.available | 2014-06-12T17:27:02Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3221 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 99693 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek- okulu'nda uygulanan öğretme-öğrenme süreçlerini çağdaş eğitim tek- nolojisi anlayış ve ilkeleri açısından değerlendirmek ve bu süreç- lerin geliştirilmesine katkıda bulunabilecek öneriler oluşturmak amacıyla yapılmıştır. Sivil Havacılık Yüksekokulu'nda değişik bölümlerde okutulan derslerin genel ve özel amaçları açısından analiz edilmesi, ders içeriklerinin gerektirdiği canlı ve cansız kaynakların yeterlilikleri ve bunların kullanımında çağdaş eğitim teknolojisi anlayış ve ilkelerine ne ölçüm uyulduğu araştırmaya çalışılmıştır. Araştırma, 1992-1993 öğretim yılında, Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu'unun öğretim elemanları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında anket ve gözlem formlarından yararlanıl- mıştır. Öğretim elemanlarının, eğitim durumlarını düzenlerken çağ- daş eğitim teknolojisi ilke ve anlayışlarına uyup uymadıkları yapı- lan anket uygulamasıyla ortaya konmaya çalışılmıştır. Öğretim elemanlarının ankete verdikleri yanıtlar ile gerçek davranışlarını karşılaştırmak için hazırlanan bir gözlem formu yardımıyla da gözlem çalışması yapılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, x2 (kaykare), c (Contigency Coefficient), frekans dağılımları kullanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak da 0.05 alınmıştır. Yapılan analizlerden sonra şu sonuca varılmıştır: Pedagojik formasyonu ve eğitim teknolojisi konusunda bilgisi olan öğretim elemanları, yüksekokul'daki eğitim durumlarını düzenlerken, diğer- lerine göre daha çok çağdaş eğitim teknolojisi anlayış ve ilkelerine uymaktadır. Ancak yine de tüm öğretim elemanlarının bu konudaki bilgilerinin yenilenmesi, Yüksekokul'un öğretme-öğrenme süreçlerinden istenen verimin alınması açısından önem taşımaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim -- Müfredat programları | en_US |
dc.subject | Eğitim teknolojisi | en_US |
dc.title | Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu'ndaki öğretme -öğrenme süreçlerinin çağdaş eğitim teknolojisi açısından değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVII, 198 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |