dc.contributor.advisor | Sözer, Ersan | |
dc.contributor.author | Sümbül, Sedat | |
dc.date.accessioned | 2014-06-13T11:42:43Z | |
dc.date.available | 2014-06-13T11:42:43Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3223 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 109593 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma fen öğretiminde küçük gruplarla öğretim yönteminin, öğrenci başarısına etkisi ile öğrenilenlerin kalıcılığına etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma 1994-1995 öğretim yılının birinci yarıyılında Eskişehir Merkez Tunalı Ortaokulu'nda deneysel nitelikli bir çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ortaya koyduğu bulgular otuz deney, otuz kontrol grubunda olmak üzere altmış öğrenciden, fen bilgisi dersinde belirlenmiş bir ünitenin öğretimiyle elde edilen veriler ışığında oluşturulmuştur. Deney ve Kontrol grubunun oluşturulmasında yansız atama yapılmış, grupların denkliğinin sağlanabilmesi için bir kişisel bilgiler anketi ile ünite başarı testinden elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Deney grubunda, öğrencilerin birbiriyle etkileşimine olanak veren, küçük gruplarla öğretim uygulaması yapılırken ; kontrol grubunda, herhangi bir ek düzenleme yapılmaksızın, öğretmen anlatımına dayanan bir öğretim uygulaması yürütülmüştür. Verilerin toplanması, anket sonuçlarının değerlendirilmesi ve ünite başarı testinden öğrencilerin aldıkları puanların hesaplanmasıyla gerçekleştirimiştir. Başarı testi öntest ve sontest olarak uygulanmış ve öğrenci başarısı test edilmiştir. Ayrıca sözkonusu test öğretim uygulamasından bir ay sonra bir daha uygulanarak ; öğrenilenlerin kalıcılığının test edilmesine çalışılmıştır. Denencelerde, öğrenci başarısı ve öğrenilenlerin kalıcılığı bakımından, küçük gruplarla öğretim yönteminin geleneksel öğretim yönteminden daha etkili olduğu öne sürülmüştür. Denencelerin sınanmasında t testi kullanılmış ve anlamlılık düzeyi 0.05 olarak yorumlanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretimde grup yönetimi | en_US |
dc.subject | Fen bilimleri -- Öğretim (Orta) | en_US |
dc.title | Fen öğretiminde küçük gruplarla öğretim yönteminin etkililiği | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 81 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |