Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSözer, Ersan
dc.contributor.authorSümbül, Sedat
dc.date.accessioned2014-06-13T11:42:43Z
dc.date.available2014-06-13T11:42:43Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3223
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 109593en_US
dc.description.abstractBu araştırma fen öğretiminde küçük gruplarla öğretim yönteminin, öğrenci başarısına etkisi ile öğrenilenlerin kalıcılığına etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma 1994-1995 öğretim yılının birinci yarıyılında Eskişehir Merkez Tunalı Ortaokulu'nda deneysel nitelikli bir çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ortaya koyduğu bulgular otuz deney, otuz kontrol grubunda olmak üzere altmış öğrenciden, fen bilgisi dersinde belirlenmiş bir ünitenin öğretimiyle elde edilen veriler ışığında oluşturulmuştur. Deney ve Kontrol grubunun oluşturulmasında yansız atama yapılmış, grupların denkliğinin sağlanabilmesi için bir kişisel bilgiler anketi ile ünite başarı testinden elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Deney grubunda, öğrencilerin birbiriyle etkileşimine olanak veren, küçük gruplarla öğretim uygulaması yapılırken ; kontrol grubunda, herhangi bir ek düzenleme yapılmaksızın, öğretmen anlatımına dayanan bir öğretim uygulaması yürütülmüştür. Verilerin toplanması, anket sonuçlarının değerlendirilmesi ve ünite başarı testinden öğrencilerin aldıkları puanların hesaplanmasıyla gerçekleştirimiştir. Başarı testi öntest ve sontest olarak uygulanmış ve öğrenci başarısı test edilmiştir. Ayrıca sözkonusu test öğretim uygulamasından bir ay sonra bir daha uygulanarak ; öğrenilenlerin kalıcılığının test edilmesine çalışılmıştır. Denencelerde, öğrenci başarısı ve öğrenilenlerin kalıcılığı bakımından, küçük gruplarla öğretim yönteminin geleneksel öğretim yönteminden daha etkili olduğu öne sürülmüştür. Denencelerin sınanmasında t testi kullanılmış ve anlamlılık düzeyi 0.05 olarak yorumlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretimde grup yönetimien_US
dc.subjectFen bilimleri -- Öğretim (Orta)en_US
dc.titleFen öğretiminde küçük gruplarla öğretim yönteminin etkililiğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 81 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster