Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKırcaali-İftar, Gönül
dc.contributor.authorÖzer, Zafer
dc.date.accessioned2014-06-13T11:46:21Z
dc.date.available2014-06-13T11:46:21Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3225
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 109673en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye'de zihin engellilere yönelik öğretmen yetiştiren üç programdan biri olan Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Zihin Engellilerin Öğretmenliği Programı'nın içerik ögesini mezun görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Bu amaçla, programdan 1992-1994 yılları arasında mezun olmuş ve zihin engellilerin eğitimi alanında resmi özel eğitim kurumlarında çalışmakta olan 34 mezunun programın içerik ögesi hakkındaki görüşleri alınmıştır. Programın içerik ögesi beş boyutta değerlendirilmiştir. Bu boyutlar, (1) çocuk gelişimi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel eğitim özel eğitim, belirli derslerin ve becerilerin öğretimi, davranış ve sınıf kontrolü, seçmeli branş ve öğretmenlik uygulaması konuları ile ilgili edinilen bilgi ve beceriler, (2) programda yer alan ve mezunların öğretmenlik yaşamlarında en çok yararlandıkları dersler, (3) programa konulması önerilen konular ve dersler, (4) programda özel eğitim öğretmenliği alanı ile ilgili ders çeşidi ve bu derslerin haftalık ders saatleri, (5) özel eğitim öğretmenliği alanı ile ilgili derslerin yarıyıllara göre dağılımı şeklinde sınıflandırılmıştır. Araştırma betimsel yöntemle gerçekleştirilmiş olup veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ''Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı'nın Değerlendirilmesi Anketi'' kullanılmıştır. Araştırmada görüşü alınan mezunlar, öğretmenlik meslek bilgisi, genel eğitim, özel eğitim, davranış ve sınıf kontrolü konuları ile ilgili edindikleri bilgi ve becerileri özel eğitim öğretmeni olarak çalışırken yeterli bulurken ; çocuk gelişimi, belirli derslerin ve becerilerin öğretimi, seçmeli branş ve öğretmenlik uygulaması konuları ile ilgili edindikleri bilgi ve becerileri ise yetersiz bulmuşlardır. Mezunlar, öğrenim gördükleri programda almış oldukları derslerden, davranış değiştirme, özbakım becerilerinin kazandırılması, özel eğitim programlarının bireyselleştirilmesi, aile ve çevre eğitimi, öğrenme psikolojisi, özel eğitimde araç-gereç geliştirme, özel eğitime giriş ve okul öncesi eğitim derslerini alanda çalışırken en çok yararlanılan dersler olarak bildirmişlerdir. Birden fazla mezun tarafından programa konulması önerilen dersler...en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Yetiştirme -- Türkiyeen_US
dc.subjectÖzel eğitim öğretmenlerien_US
dc.titleAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi zihin engellilerin öğretmenliği programı'nın içerik ögesinin mezun görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 87 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster