Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Araçları ve Donatım Merkezlerinde ilkokul öğretmenlerinde uygulanan fen deneyleri hizmetiçi eğitim programının değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmada, Eskişehir Eğitim Araçları ve Donatım Merkezi'nce ilkokul öğretmenlerine yönelik uygulanan Fen Deneyleri Hizmetiçi Eğitim Programına ilişkin öğretmen görüşleri ve konuya ilişkin önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, 1995-1996 öğretim yılında, Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü'nce, il merkezinde görev yapan öğretmenlerden raslantısal olarak seçilen ve programa davet edilen 95 ilkokul öğretmeninin yargısal verilerinin değerlendirilmesi ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma genel tarama modelinde desenlenmiştir. Veriler anket aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin toplanmasında ilgili alanyazın taranmış, bilgiler, uzmanlarla tartışılarak araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Bunlar ; 1. Kişisel Bilgiler, 2. Fen Deneyleri Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşler, 3. Geleceğe İlişkin Görüş ve Önerilerdir. Verilerin analizinde frekans, yüzde.X2 (ki kare). c (contingency) katsayısı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır. Verilerin analizinden sonra aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. 1. Öğretmen görüşlerinden elde edilen verilere göre, öğretmenler, periyodik sürelerde düzenlenecek fen deneyleri hizmetiçi eğitim programlarına katılma gereği duyduklarını ifade etmişlerdir. 2. Araştırmaya katılan öğretmenler, kendilerine yönelik olarak, Eğitim Araçları ve Donatım Merkezince düzenlenen Fen Deneyleri Hizmetiçi Eğitim Programını uygun bulduklarını bildirmişlerdir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3228
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]